استقلال ایران - الاهلی عربستان/ نبرد سربازان پارسی مقابل سعودی‌ها

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الاهلی عربستان بامدادجمعه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های فوتبال استقلال ایران و الاهلی عربستان در یکی از دیدار های حساس هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بامداد جمعه از ساعت ۰۰:۴۵ در زمین شماره ۲ ورزشگاه ملک عبدالله جده به مصاف هم می روند.

تیم فوتبال استقلال ایران در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۲۰ بار در مراحل گروهی و حذفی رو به روی نمایندگانی از کشور عربستان به میدان رفته است.

استقلال تا به امروز ۱۹ بار در مراحل گروهی و یک بار در دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۰ به دیدار تیم‌های عربستانی رفته است. دیدار شاگردان فرهاد مجیدی مقابل الاهلی عربستان بیست و یکمین تقابل استقلال با نمایندگان آل‌سعود در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

از بیست بازی انجام شده میان استقلال و الاهلی، استقلال ۹ دیدار با برد از زمین خارج شده و ۱۰ دیدار را به حریف عربستانی خود واگذار و یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

در بیست دیدار گذشته استقلال ۲۹ بار دروازه حریفان خود را باز کرده است و ۲۴ بار از نمایندگان عربستان گل خورده است، استقلالی‌ها برابر حریفان عربستانی قدرت گلزنی بالاتری دارند، تفاضل مثبت پنج حاصل کار استقلال در بیست بازی گذشته بوده است.

فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال با حضور در عربستان به دنبال کسب نتیجه و حفظ جایگاه خود است و باید دید او با بازیکنانی که در اختیار دارد چگونه موفق به پیروزی برابر تیم الاهلی عربستان می‌شود. استقلالی‌ها در سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و این موضوع کار را برای فرهاد مجیدی سخت خواهد کرد.

در آن طرف تیم فوتبال الاهلی عربستان اولین حریف آسیایی استقلال، یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های عربستان و حتی آسیا است. رنگ اصلی پیراهن این تیم سبز است و بالغ بر ۲۵ قهرمانی در جام‌های مختلف کشور عربستان دارد و بر همین اساس یکی از تیم‌های پر افتخار این کشور به حساب می‌آید.

سبز پوشان جده ۲ بار هم در سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۱۲ به فینال آسیا رسیدند که در سال ۸۶ با نتیجه ۳ بر یک مغلوب دوو رویالز کره جنوبی و در سال ۲۰۱۲ نیز با نتیجه ۳ بر صفر مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خوردند تا ۲ عنوان نایب قهرمانی در آسیا داشته باشند. الاهلی بعد از الهلال، دومین تیم پر افتخار عربستانی در آسیا است.

نخستین حریف آسیایی آبی پوشان، شرایط مناسبی در لیگ برتر عربستان ندارد و ضعیف‌ترین خط دفاعی را از آن خود کرده است و باید بررسی این موضوع در دستور کار فرهاد مجیدی قرار بگیرد تا تیمی تهاجمی را برابر الاهلی روانه میدان کند.

آخرین دیدار ۲ تیم استقلال و الاهلی در تاریخ دوم مهر ماه پارسال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار شد که آبی پوشان در آن بازی با گل‌های مهدی قایدی، علی کریمی و شیخ دیاباته حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند تا با این پیروزی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.

خارجی‌های الاهلی

از ۱۰ بازیکن خارجی شاغل در این تیم ثروتمند ۶ بازیکن عملکرد خوبی در این تیم داشتند که از کشورهای برزیل، ایرلند، مراکش، بوسنی و هرزگوین، رومانی و صربستان هستند.

لوکاس لیما بازیکن برزیلی و ۲۹ ساله الاهلی، شماره ۶ این تیم را بر تن دارد و در بیست و سه بازی که برای این تیم انجام داده است گلی به ثمر نرسانده و تنها دو پاس گل به هم تیمی‌های خود داده است.

ادریس فتوحی بازیکن دیگر الاهلی است که در این فصل برای این تیم در هفته دیدار به میدان رفته است، هافبک سی و یک سال و چپ پای الاهلی شماره ۲۱ را بر تن دارد و تاکنون دو گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

الکساندرو میتریا هافبک الاهلی دیگر بازیکن خارجی این تیم است، بازیکن رومانیایی الاهلی در نوزده بازی عملکرد فوق العاده چهار گل و پنج پاس گل را به نام خود ثبت کرده است که نشان از خطرناک بودن این بازیکن است.

ژوبومیر فژیسا بازیکن صرب تبار الاهلی دیگر هافبک خارجی حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا است این هافبک ۳۲ ساله و راست پای الاهلی یک گل و یک پاس گل را در ۱۸ بازی به نام خود ثبت کرده است.

ام بایه نیانگ مهاجم سنگالی الاهلی است که تا کنون در سه بازی برای این تیم به میدان رفته است و هیچ عملکرد مورد توجهی را از خود به جا نگذاشته است.

سرشناس‌ترین ستاره تیم الاهلی، یک مهاجم ۳۲ ساله اهل کشور سوریه به اسم عمر سوما است. این بازیکن که ششمین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، در ۱۲۰ بازی رسمی برای الاهلی به میدان رفته که در این بازی‌ها ۱۱۴ گل زده است.

دروازه بان‌ها

محمد العویس دروازبان ۲۹ ساله و اصلی این تیم است که در این فصل از رقابت‌ها در ۱۸ دیدار به میدان رفته است و تنها یک کلین شیت داشته است و ۶۰ سید را در کارنامه دارد.

یاسر المسیلیم دروازه بان دیگر این تیم در چهار دیدار به میدان رفته است و یک کلین شیت و دوازده سیو داشته است.

محمد الیامی دیگر دروازه بان این تیم که در این فصل از رقابت‌ها در سه دیدار به میدان رفته است و هیچ گلی دریافت نکرده است و هفده سید موفق داشته است.

ستاره‌های گران قیمت

به جز عمر سوما و لوکاس لیما، نام چند بازیکن مطرح داخلی و خارجی دیگر هم در این تیم دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به یاسر المسلم، محمد الفتیل، معنز هوساوی، الکساندر میریتا، دی فتوحی، امبایه نیانگ و مهدی عسیری اشاره کرد.

۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 13607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha