تکلیف سهام‌ های بورس بعد از حذف ۴ صفر از پول ملی چه ‌می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی، اثرات واقعی بر اقتصاد کشور دارد و همچنین تاثیر مثبت بر بازار سرمایه می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که در صورت حذف چهار صفر از پول ملی، سهامی که در حال حاضر با قیمت زیر ۱۰۰۰ تومان معامله می‌شود، چطور قیمت‌گذاری می‌شود؟، اظهار کرد: سهامی که در حال حاضر با قیمت ۲۰۰ تومان معامله می‌شوند، بعد از حذف چهار صفر، با قیمت ۰.۲ معامله می‌شوند.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، در دنیا سهام‌هایی با چنین قیمت‌هایی وجود دارند که معامله می‌شوند، براین اساس در سیستم معاملاتی باید برای سهام اعشار تعریف شود.

او افزود: در حال حاضر، از نظر من، در حوزه حذف ۴ صفر از پول ملی برای بازار سرمایه به نظر نمی‌رسد که بخواهد اقدامی صورت گیرد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، حذف ۴ صفر از پولی ملی چه تاثیری بر روند معاملاتی دارد؟، تشریح کرد: حذف ۴ صفر از پولی ملی بر روی روند سهام تاثیری ندارد، برخی افراد که قصد کلاهبرداری دارند و یا افرادی که دانش کافی از این موضوع ندارند، اظهار می‌کنند که با حذف ۴ صفر از پول ملی، این موضوع سبب افزایش قیمت سهام می‌شود، در صورتی که ارزش سهام به عوامل دیگری از جمله، مسائل بنیادی، سودآوری سهم، دارایی‌های سهم و روند حمایتی سهامداران عمده سهم بستگی دارد.

خبری زاد در پایان بیان کرد: حذف ۴ صفر از پول ملی، ممکن است اثرات واقعی بر اقتصاد کشور داشته باشد و در پی این اثرات، ممکن است تاثیر مثبتی هم بر روی بازار سرمایه داشته باشد.

۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 13598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha