با این خوراکی‌های دَم‌دستی از داروخانه بی‌نیاز شوید

برخی از مواد غذایی که معمولا همیشه در دسترس هستند می‌توانند به عنوان درمان‌های خانگی استفاده شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه خبری Boldsky، درمان های خانگی از راه حل های ایده آل برای برخی از بیماری های جزئی مانند سوختگی های جزئی، بثورات گرمایی، خشکی، سردرد و یا دردهای معده است.

موادی مانند نعنا، سیر و عسل نیز از جمله موادی هستند که می توانند برای درمان های خانگی مورد استفاده قرار گیرند. در زیر می خواهیم به برخی از درمان‌های خانگی اشاره کنیم.

زردچوبه

خواص بی‌نظیر زردچوبه | خبرگزاری بین المللی شفقنا

عنصر کورکومین موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و به مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب مجاری هوایی کمک می کند. زردچوبه همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچ و ضد باکتری است که از چند طریق می تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

از زرد چوبه نیز می توان برای درمان زخم، کبودی، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، آکنه و مشکلات پوستی استفاده کرد.

.

زنجبیل

نعنا، سیر و عسل، درمانهای خانگی که به آنها نیاز دارید

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به دفع مخاط از بدن کمک کند؛ همچنانکه می تواند به بهبود گردش خون در ریه ها کمک کرده و التهاب را کاهش دهد. زنجبیل همچنین می تواند به عنوان درمانی برای کاهش تهوع و استفراغ ( تهوع صبحگاهی)، درد قاعدگی و عفونت های جزئی مورد استفاده قرار گیرد.

.

عسل

ایران سومین تولید کننده عسل در جهان است - ایرنا

از دیرباز از عسل به عنوان دارو و غذا استفاده می‌شود. عسل دارای میزان بالایی ترکیبات گیاهی مفید است که فواید زیادی را برای سلامتی به ارمغان می آورد.

عسل همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است. مطالعات نشان می دهد خوردن عسل و مخلوط کردن آن با گیاهان، میوه ها و سایر مواد غذایی می تواند به تقویت خواص درمانی کمک کند.

در طول تاریخ این مسأله ای شناخته شده بوده که عسل می تواند به عنوان درمانی خانگی برای گلودرد و سرماخوردگی (در هنگامی که به آن اب لیمو نیز اضافه شود) و درمان ورم معده ( همراه با زنجبیل) و برای تسکین درد دندان ( به همراه میخک) و درمان درد عضلات ( از طریق مخلوط کردن آن با آب نارگیل) مورد استفاده قرار گیرد.

.

نعنا

نعنا، سیر و عسل، درمانهای خانگی که به آنها نیاز دارید

برگ‌های نعنا دارای کالری کمی هستند، به دلیل داشتن میزان بالایی فیبر، از سوء هاضمه جلوگیری می کنند و کلسترول بالا را کاهش می دهند همچنین  خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می دهند.

نعنا در سطحی گسترده به عنوان اسانس در شیرینی جات و نوشیدنی ها و نیز خمیرهای دندان و خشبوکننده های دهان استفاده می شود. نعنا گوارش را تقویت کرده و از حالت تهوع جلوگیری می کند. این ماده همچنین در درمان برخی از مشکلات دستگاه تنفسی، افسردگی و احساس خستگی کمک می کند و دارای خاصیت از بین بردن بوی بد دهان است.

.

سیر

نعنا، سیر و عسل، درمانهای خانگی که به آنها نیاز دارید

سیر از خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری برخوردار است و در تولید گلبول های سفید خون نقشی مؤثر دارد. سیر غنی از ترکیبات گوگردی است که به افزایش سطح گلوتاتیون کمک کند؛ گلوتاتیون خود آنتی اکسیدانی است که می تواند به کاهش استرس کمک کند. مطالعات نشان داده است مصرف منظم سیر می تواند در مقابله با استرس و کاهش علائم اضطراب کمک کند. از سیر همچنین به عنوان یک درمانی خانگی رایج برای سرماخوردگی، سرفه، دندان درد، یبوست و عفونت استفاده می شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 13578
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha