کام بازار سرمایه شیرین می‌شود!

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر افزایش نرخ کارمزد شرکت‌های تولید کننده قند و شکر بر بازار سرمایه توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا برگی کارشناس بازار سرمایه با توجه به پیشنهاد سازمان حمایت نرخ دستمزد تصفیه شکر خام به ازای هر کیلوگرم از ۲۱۷ به ۴۰۰ تومان افزایش یافته است، چند شرکت قندی در بازار سرمایه وجود دارند؟، تشریح کرد: در صنعت قند و شکر، ۱۵ شرکت در بازار سرمایه پذیرفته شدند و قابل معامله هستند و از بین این ۱۵ شرکت تعدادی، به فعالیت خدمات کارمزدی مشغول هستند.

برگی تصریح کرد: برخی شرکت‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ از طریق دستمزد تصفیه شکر درآمد داشتند.

او افزود: میانگین نرخ دستمزد شرکت قند قزوین، حدود ۲۱۴ هزار تومان به ازای هر تن بوده است و با توجه به اعمال این افزایش نرخ به ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم، بالای ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ازای هر تن می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، افزایش کارمزد چقدر روی سود شرکت‌های قندی اثرگذار است؟، اظهار کرد: از آنجایی که مقدار فروش شرکت‌ها بابت تصفیه شکر، مقدار زیادی نیست، بنابراین اثر آن چنانی روی سود شرکت‌ها نمی‌تواند داشته باشد.

برگی در رابطه با اینکه با انتشار خبر افزایش کارمزد، چه اتفاقی در صنعت قند و شکر رخ داد؟ گفت: با توجه به شرایط خاص بازار سرمایه در این روزهایی که داریم پشت سر می‌گذاریم و با توجه به صف‌های فروش شکل گرفته، صنعت قند و شکر هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده، اما از نظر بنیادی نیز نمی‌توان گفت، که تاثیر بسیاری روی سود شرکت می‌تواند داشته باشد.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 13557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha