سهام تسلا در نخستین بورس مبتنی بر ارزهای دیجیتالی معامله می‌شود

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان اقدام به راه اندازی بورسی کرده که به عنوان نخستین سهم قرار است سهام تسلا بصورت توکن و بدون کارمزد معامله شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ صرافی بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان اعلام کرد: برای نخستین بار در تاریخ ارزهای دیجیتالی، اقدام به راه‌اندازی بورسی خواهد کرد که سهام شرکت‌های مختلف در آن بر حسب ارزهای دیجیتالی مورد معامله قرار خواهند گرفت. نخستین سهم‌ها در این بورس بصورت توکن متعلق به سهام شرکت تسلا (باارزش‌ترین خودروساز جهان) خواهد بود.

هر توکن معادل یک سهم از سهام شرکت تسلا در بورس نیویورک خواهد بود و پشتوانه آنها نیز سهم هایی هستند که در دنیای واقعی نزد سبد دارایی شرکت سی‌ام‌اکویتی سپرده‌گذاری شده‌اند. توکن‌های تسلا بر حسب دلار بایننس (بایننس یو اس دی) قیمت‌گذاری خواهند شد.  

چانگ پنگ ژاو مدیرعامل صرافی بایننس در این خصوص گفت: این صرافی به مشتریان زیادی از سراسر جهان خدمت‌رسانی می‌کند و از اینکه قرار است در بازار سهام نیز مشارکت داشته باشد، خرسند است. توکن‌های سهام نشان‌دهنده این هستند که می‌توان معاملات سهام را با کاهش هزینه‌های معاملاتی و ریسک‌های شکست کمتری انجام داد. ساخت یک پل مستحکم دیگر در آینده نظام مالی جهانی در حال انجام است.

طبق ادعای بایننس، قرار است کمیسیون انجام معاملات توکن‌ها صفر باشد که این بورس را به نخستین بورس بدون کارمزد جهان تبدیل می‌کند. در نتیجه قیمت‌گذاری سهم برحسب ارزهای دیجیتالی، معامله‌گران خواهند توانست مقادیر بسیار کمتری از هر سهم را معامله کنند و این امر موجب ورود طیف گسترده‌تری از معامله‌گران به بازار سهام خواهد شد.

بایننس کوین همچنین وعده داده، عرضه توکن‌ها محدود به سهام شرکت تسلا نباشد و آماده پاسخگویی به تقاضای بازار با فهرست کردن توکن سهم‌های بیشتر در آینده است.

در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران صرافی بایننس رشد تاریخی و خیره‌کننده ۳۴۶ درصدی را به ثبت رساند و حجم معاملات این صرافی هم طی همین مدت ۲۶۰ درصد بیشتر شد.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 13556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha