انتخابات سهام عدالت، مهم‌ترین مرحله از طرح آزادسازی است

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در خصوص انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور محسوب می‌شود، توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: در طرح آزادسازی سهام عدالت تا به حال شش مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم. اکنون وارد مرحله ششم یعنی انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شده‌ایم و این مدیریت سهام عدالت نیز مهم‌ترین مرحله از طرح آزادسازی این سهام است.

او ادامه داد: بعد از انتخاب مدیران، بحث رقابت مطرح خواهد شد. مدیر متخصص می‌تواند دارایی‌های مردم در استان خود را با مدیریت صحیح تقویت کند و به حداکثر برساند.

فهیمی با اشاره به جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: سهام عدالت طرح مستمری نبوده و یکبار اجرا شده است. در شرایط فعلی هنوز طرح مشخصی درباره آن مطرح نشده است.

جزئیات اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

او درباره کارت‌های سهام عدالت بیان کرد: یکی از مباحث برای ماندگاری سهام، طرح اعطای کارت‌های اعتباری است که پشتوانه آن نیز همین دارایی سهام عدالت است.

فهیمی اظهار کرد: دریافت کارت و مراحل وثیقه‌گذاری آن به صورت غیر حضوری فراهم شده است. متقاضیان می‌توانند با ثبت مشخصات خود در سجام مراحل کار را انجام دهند. کسانی که در سجام ثبت نام کرده‌اند با مراجعه به بانک‌هایی که شماره حساب آن را در سجام اعلام کرده‌اند، می‌توانند درخواست کارت اعتباری داشته باشند.

او درباره کسانی که سهام عدالت را به فروش رسانده‌اند، ادامه داد: هیچ‌گونه فروش سهمی در مورد سهام عدالت اتفاق نیفتاده و صرفا ثبت فروش بوده است. فعلا مشتری برای خرید سهام عدالت وجود ندارد.

این مقام مسئول افزود: در روش مستقیم از ۱۹ میلیون نفری که قصد خرید داشته‌اند، حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند و نقد شده است. ۱۴ میلیون باقی مانده نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند مگر اینکه سهام خود را بفروشند و دست به دست کنند.

تمام حقوق سهام عدالت متوفیان به وراث پرداخت خواهد شد

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در توضیح سهام عدالت فوت شدگان اظهار کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند. ۱۲۰ هزار نفر از وراث این فوت شدگان به دادگاه مراجعه کرده و گواهی حصر وراثت را در سامانه ثبت کرده‌اند و امکان ثبت غیر حضوری این گواهی در سامانه فراهم شده است.

او ادامه داد: تا زمانی که نقل و انتقال سهام فوت شدگان انجام نشده است، به جز حق رای، سایر حقوق مالی این دسته از سهامداران مثل حق تقدم، سهام جایزه، سود سهام و … محفوظ است و بلافاصله بعد از تخصیص پرداخت خواهد شد.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 13546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha