تامین ارز کشور معطل منابع مسدودی نیست/ گزارش IMF غلط است

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه برنامه‌های تأمین ارز کشور همانند گذشته، بر مبنای ارزهای در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم شده، گفت: گزارش اخیر IMF غلط است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه و نیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بهتر اقتصاد ایران است.

وی افزود: این روزها اشخاص مختلفی راجع به ارزهای ایران در بانک‌های خارجی و سرنوشت آنها اظهار نظر و اطلاع رسانی می‌کنند؛ اما از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آنها در اختیار بانک مرکزی است، اظهارات افراد غیر مسئول در این مورد سندیت ندارد.

به گفته همتی، بانک مرکزی سیاستها و برنامه‌های تأمین ارز خود را همانند ماه‌های گذشته، بر مبنای ارزهای در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم کرده است. طبعاً دسترسی به این منابع قدرت بازار سازی بانک مرکزی را افزایش خواهد داد.

وی اظهار داشت: گزارش اخیر صندوق بین المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است؛ پس انتشار یک تخمین اشتباه از سوی صندوق، بدون اخذ تأیید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست.

همتی گفت: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 13534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha