آخرین وضعیت عرضه سیمان در بورس کالا

شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: انجمن سیمان سال هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس کالا، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: انجمن سیمان سال هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است در این میان صورت جلسه ای که در فضای مجازی منتشر و دست به دست می شود به صورت خود جوش از سوی مدیران عامل برخی شرکت های سیمانی تنظیم شده که انجمن در زمینه نرخ و نحوه ورود و عرضه سیمان به بورس کالا در حال رایزنی نهایی با وزارت صمت است.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به آخرین وضعیت عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث ورود سیمان به بورس کالا قطعا انجمن صنفی سیمان موافق این اقدام است چراکه سیمان را از حالت قیمت گذاری دستوری خارجی می کند و موضوع عرضه و تقاضا در صنعت سیمان حاکم می شود.

وی افزود: انجمن در تلاش است هر چه سریع تر به این موضوع جامع عمل بپوشاند و از سوی دیگر بسیاری از شرکت ها در تلاشند تا مراحل پذیرش خود را انجام داده و کد بورسی را برای ورود به بورس کالا دریافت کنند.

شیخان با بیان اینکه موضوع عرضه سیمان در بورس کالا جدید نیست و سالیان سال است که این مسئله از سوی انجمن پیگیری می شود، گفت: ما جزو موافقین این طرح هستیم منتها در مقطعی در چند سال اخیر وزارت صمت با آن مخالفت کرد و در نتیجه مسکوت ماند. اما در حال حاضر سعی می کنیم تا با مرتفع کردن مشکلات امکان عرضه سیمان در بورس کالا را فراهم کنیم.

وی با اشاره به صورت جلسه ای که در فضای مجازی منتشر و دست به دست شده بود نیز گفت: این صورت جلسه به صورت خود جوش از سوی مدیران عامل برخی شرکت های سیمانی تنظیم شد اما انجمن در زمینه نرخ ها و نحوه ورود و عرضه سیمان در بورس کالا در حال رایزنی با وزارت صمت است. امیدواریم طی چند روز آتی به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم که به صورت رسمی آن را اعلام کنیم.

شیخان با تاکید دوباره بر صورت جلسه مربوطه گفت: هنوز اقدامی بر روی متنی که در صوت جلسه به امضا رسیده نشده و فعلا در حال رایزنی درباره آن هستیم.

وی تصریح کرد: در نظر گرفتن قیمت سیمان بر مبنای یک سی ام بهای میلگرد مورد نظر انجمن صنفی هم است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و در حال رایزنی هستیم تا با ارسال مستندات مربوطه به وزارت صمت به عنوان متولی صنعت سیمان و سازمان حمایت بتوانیم موافقت های مربوطه را اخذ کنیم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان تاکید کرد: هدف ما تعامل است و امیدواریم این تعامل حاصل شود و نتیجه مطلوب بدست آید.

شیخان در بخش پایانی صحبت های خود اشاره ای به طرح اخیر مجلس در مورد جهش تولید مسکن نیز داشت و گفت: چگونگی سازوکار حمایت از طرح جهش تولید مسکن در صنعت فولاد و سیمان به طور دقیق مشخص نشده اما قطعا در صورت مشخص شدن سازوکار آن، انجمن با آن به دلیل تاکید بر عرضه محصول در بورس موافق است و ما آنرا یک اتفاق مثبت قلمداد می کنیم چون علاوه بر شفاف سازی قیمت شرایط را برای خریداران سیمان مشخص می کند و سبب مناسب شدن نرخ ها برای خریداران فولاد و سیمان و رسیدن مصالح به دست مصرف کنندگان نهایی می شود و در نتیجه پایین آمدن هزینه های ساخت مسکن را ممکن می سازد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 13509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha