شانس کم باواریایی‌ها برای صعود / امید پرتغالی‌ها به درخشش طارمی در اسپانیا

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۲ دیدار دنبال می‌شود تا تکلیف ۲ تیم راه یافته به نیمه نهایی مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دور برگشت امشب با برگزاری ۲ دیدار جذاب و دیدنی از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در پاریس و سویا دنبال می‌شود تا چهره ۲ تیم راه یافته به دور نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ مشخص شود، تقابل ستارگان و البته تیم‌های مطرح از کشور هایی، چون فرانسه، آلمان، انگلیس و پرتغال رقابت‌های امسال را بیش از پیش جذاب کرده است.  

پاری سن ژرمن - بایرن مونیخ / کار سخت باواریایی‌ها در قلب فرانسه 

بدون شک دیدنی‌ترین رقابت امروز مصاف پاریسی‌ها و باواریایی‌ها در قلب فرانسه خواهد بود، بایرنی‌ها که عنوان قهرمانی فصل قبل این رقابت‌ها را یدک می‌شکند، در دیدار رفت برابر تیم فوتبال پاری سن ژرمن با نتیجه ۳- ۲ شکست خوردند تا پس از ۱۹ برد پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا طمع شکست را هم بچشند و صعودشان به خطر بیفتد، آن‌ها برای این دیدار نیاز دارند تا حداقل ۲ گل بزنند و گلی هم دریافت نکنند تا به مرحله بالاتر برسند، امری که با توجه به نتایج کسب شده توسط پاریسی‌ها در این فصل کمی بعید به نظر می‌رسد.  

شاگردان پوچتینو (سرمربی پاری سن ژرمن) تا به اینجای کار عملکرد بی نظیری از خود نشان داده اند، آن‌ها در دور مقدماتی تیم هایی، چون لایپزیش آلمان و منچستر یونایتد را مقتدرانه شکست دادند و در دور اول حذفی هم بارسلونای پر آوازه را در هم کوبیدند تا نشان دهند در این فصل برای تحقق رویای دیرینشان در قاره سبز با تمام توان به میدان آمده اند. عملکرد ستارگانی، چون ورنر، امباپه، نیمار و مارکینیوش در دیدار رفت برابر بایرن مونیخ به اندازه‌ای خوب بود که حتی خوشبین‌ترین هواداران بایرن مونیخ هم پیروزی در این بازی را خیلی آسان نمی‌داند.  

البته نباید بایرن مونیخ را هم خیلی دست کم گرفت، این تیم بدون هیچ اغماضی برترین تیم اروپا است، تیمی که فصل قبل همه جام‌های ممکن را تصاحب کرد و در همین لیگ قهرمانان موفق شد در یک فینال حساس با شکست پاری سن ژرمن یک جام اروپایی دیگر بگیرد، با این حال غیبت ستاره ای، چون لواندوفسکی در این مقطع از فصل کار را برای فیلیک تا حدودی گره بزند.

باواریایی‌ها که تا به اینجای کار همه رقیبانشان را در لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی برده بودند بعد از شکست برابر پاری سن ژرمن در بوندسلیگا هم خوب ظاهر نشدند و مقابل یونیون برلین به تساوی یک - یک رضایت دادند تا با شرایطی متفاوت آماده دیدار امشب شوند.  

آمار 

  • بایرن مونیخ در ۵ دیدار گذشته اش ۳ برد، یک باخت و یک تساوی به ثبت رسانده است، پاریسی ها، اما وضعیت بهتری دارند و در ۵ بازی گذشته ۴ برد و یک باخت داشته اند.  
  • ۵ مصاف گذشته ۲ تیم همواره برنده داشته است و هیچ کدام از دیدارها مساوی به پایان نرسیده است، سهم بایرنی‌ها از این نتایج ۳ برد و سهم پاریسی‌ها ۲ برد بوده است.
  • ۲ تیم  برای  این  دیدار  غایب‌هایی  دارند، ایکاردی و مارکینیوش برای پاری سن ژرمن و کاستا، گنابری، لواندوفسکی و هافمن برای بایرن مونیخ، غایبان این دیدار هستند.

.

چلسی - پورتو / امید اندک راه راه پوشان به درخشش طارمی

دیگر دیدار امشب مصاف تیم‌های فوتبال چلسی و پورتو در شهر سویا خواهد بود، دیدار رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ - صفر به سود شاگردان توخل به پایان رسید تا آن‌ها گام بلندی برای حضور در نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بردارند، آبی پوشان لندن که شروع خوبی در این فصل نداشتند در میانه کار سرمربی خودشان لمپارد را تغییر دادند و سرمربی سابق پاری سن ژرمن را به خدمت گرفتند، این شوک برای آن‌ها مثبت بود و این چلسی بود که توانست پس از این تغییر بردهای پیاپی و ارزشمندی کسب کند و در لیگ قهرمانان اروپا هم بدرخشد تا در کنار منچستر سیتی دیگر انگلیسی راه یافته به این دور مسابقات باشد، آن‌ها برای دیدار امشب حداقل در ظاهر کار سختی در پیش ندارند و پیش بینی می‌شود که به آسانی به دور بعد راه یابند، البته نمی‌توان نتیجه را از قبل مشخص فرض کرد، زیرا حریف هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست.

پورتو که پیش‌تر سابقه قهرمانی در اروپا را هم دارد در این فصل شرایط خوبی داشت و با نمایش خوب و البته درخشش ستارگانی، چون مهدی طارمی توانست در نهایت به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

آن‌ها خط دفاع خوبی دارند و با توجه به این که بر خلاف بازی قبلی مشکلی برای همراه داشتن طارمی هم ندارند، انتظار می‌رود تا نمایشی هجومی داشته باشند. بازیکنان پورتو که پیش‌تر توانسته بودند در تورین یوونتوس صاحب نام را حذف کنند، ممکن است که در این دیدار هم شگفتی آفرین شوند، بدون شک فارغ از هر چیزی امشب توجه میلیون‌ها ایرانی به دلیل حضور طارمی به این بازی خواهد بود.

آمار

  • ۲ تیم در ۳ مصاف گذشته‌ای که با هم داشتند تساوی نداشته اند، سهم چلسی ۲ و سهم پورتو یک برد بوده است.
  • پورتو برای این بازی محروم و مصدومی ندارد و چلسی هم تنها کریستین سن را در اختیار ندارد.
  • پورتو در ۵ بازی گذشته اش ۴ برد داشته و چلسی هم آمار مشابهی را ثبت کرده است.  

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان اروپا ۲۰۲۱

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 13497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha