روایت تحرک گروه‌های معاملاتی بورس امروز / بیشترین تغییر مالیکت امروز بازار سهام (۲۳ فروردین)

بیشترین ورود پول حقوقی‌ها طی معاملات امروز (۲۳ فروردین ۱۴۰۰) مربوط به نمادهای برکت، وتجارت، شپنا است.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛  امروز بازار در حالی آغاز به کار کرد که در نمادهای شستا، پالایش، فولاد و خودرو شاهد تحرکات مثبتی بودیم و نماگر بورس ۱۰ دقیقه نخست معاملات حدود ۲ هزار واحد افت را ثبت کرد. با وجود جمع آوری صفوف فروش در نمادهای بانکی و بعضی از نمادهای گروه پالایش مانند شتران و پیشروی فولاد تا بازه مثبت و نیز معاملات مثبت گروه پتروشیمی از جمله زاگرس و نوری، باز هم همچنان حمایت جدی و واقعی در بازار شکل نگرفته است.

در گروه خودرو نماد ایران‌خودرو با تقاضا روبرو شد اما در ادامه مجدد فشار فروش گرفت، لیدر این گروه یعنی سایپا همچنان در صدر عرضه های بازار قرار دارد، سهام زامیاد از جمله نمادهای پرتقاضا در این گروه که در روزهای گذشته نیز مثبت و متعادل دادوستد می‌شد که با صف خرید به کار خود پایان داد.

در گروه‌های کوچک نیز تراژدی نزول همچنان ادامه دارد و  اثری از بهبود و تقاضا در روند معاملات به چشم نمی‌خورد و همانند روزهای گذشته نمادهای سبزو مثبت انگشت شمارند که به‌عنوان مثال می‌توان معاملات نماد غبشهر اشاره کرد.

از بازگشایی های مورد توجه، به بازگشایی سلار با مچینگ منفی ۳۳% اشاره کرد که معامله نشد و با صف فروش مجدد در دامنه منفی ۲% بازگشایی مجدد انجام شد.

.

معامله‌گران حقیقی طی معاملات امروز ۳۳۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

امروز بیشترین ورود پول حقیقی در سهام پترولح، فولاد، آریا، وبملت، خفولا دیده شد همچنین در نمادهای برکت، وتجارت، شپنا ورود پول حقوقی را شاهد بودیم.

در معاملات روز دوشنبه، فولاد در راس ورود پول حقیقی‌ها بود. ارزش معاملات خرد بازار سرمایه  نیز حدود ۲۳۴ میلیارد تومان به ثبت رسید.

جزئیات تکمیلی ورود پول حقوقی ها و ورود پول حقیقی ها در نقشه زیر به تصویر کشیده شده است.

رنگ سبز به معنای ورود پول سهامداران حقوقی و رنگ قرمز به معنای خروج  پول سهامداران حقوقی است.

انتهای پیام./

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 13480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha