چگونه چشم‌ها را از آسیب دستگاه‌های دیجیتالی حفظ کنیم؟

ما ساعت‌های زیادی را مقابل مانیتور یا دستگاه‌های دیجیتالی می‌گذرانیم که در تاریکی کامل، چشم را بیش از حد خسته می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از العالم، به دلیل همه گیری کرونا و قرنطینه خانگی، استفاده از تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و تلویزیون به طرز چشمگیری در سراسر جهان افزایش یافته و منجر به خستگی چشم‌ها شده است. در این گزارش بهترین روش برای مصون نگهداشتن چشم از آسیب‌های این اتفاق ارائه می‌شود.

شیوع کرونا، نه فقط زندگی اجتماعی ما را مختل کرده، بلکه بیش از هر چیز باعث خستگی و رنج چشمان ما شده است. طبق تحقیقی که توسط سایت "Bellevi" سوئیس انجام شده، بسیاری از مردم دنیا به طور متوسط ​​روزانه ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه در مقابل دستگاه‌های دیجیتال هستند.

در آلمان، کل زمانی که فرد در مقابل هر نوع صفحه نمایش سپری می‌کند، هشت ساعت است. طبق نظرسنجی ها، استفاده از تلفن همراه در طی این اپیدمی ۷۶ درصد افزایش یافته است. ۴۵ درصد مردم بیشتر وقت خود را مقابل لپ تاپ می‌گذرانند، ۳۴ درصد بیشتر از تلویزیون استفاده می‌کنند و ۲۲ درصد مردم بیشتر وقت خود را با تبلت می‌گذرانند.

چشم

راشنی پاتل متخصص بینایی سنجی در مورد خطرات نگاه کردن به صفحه نمایش در تمام طول روز هشدار داد و گفت: سندرم بینایی رایانه یا خستگی چشم دیجیتال ناشی از خیره شدن به صفحه نمایش در تمام طول روز است. این اصطلاحی است که برای توصیف مشکلات مختلف چشم و بینایی ناشی از آن استفاده می‌شود. 

او ‌افزود: وقتی چشمهایمان دچار استرس می‌شوند، روند چشمک زدن بسیار کاهش می‌یابد و حرکت صفحه به این معنی است که ما باید بیشتر تلاش کنیم تا تمرکز کنیم. همچنین قرارگیری نادرست صفحه نمایش می‌تواند فشار بیشتری را بر روی چشم ما ایجاد کند. 

بنابراین، فیبی گریناکر استاد یوگا، تمرینات خاصی را توصیه می‌کند که باعث آرامش چشم ها، کاهش خستگی و تسکین آن‌ها می‌شود. سه تمرینی را که این معلم یوگا برای تسکین فشار و دردسر روزمره چشم توصیه می‌کند عبارت است از:

۱. کف دستان خود را به هم بمالید تا دست هایتان گرم شود و آن‌ها را به مدت ده ثانیه بر روی چشمان خود قرار دهید. با این فرآیند، تنش جمع شده در چشم شما جذب شده و به آرامی بهبود می‌یابد.

۲. به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خیلی سریع پلک بزنید، سپس چشمان خود را ببندید و بگذارید تا آرام شوند. این ورزش به ویژه در رفع خشکی و خستگی چشم بسیار مفید است.

۳. چشمان خود را چند بار در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این ورزش نه تنها به تقویت عضلات چشم کمک می‌کند، بلکه به بهبود فرم چشم نیز کمک خواهد کرد.

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 13451
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha