دادگاه درخواست کمیسیون بورس آمریکا برای دسترسی به اطلاعات مالی بنیان‌گذاران ریپل را رد کرد

دادگاه درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را برای دسترسی به اطلاعات مالی شخصی مدیرعامل کنونی و پیشین شرکت ریپل رد کرد. این دومین پیروزی این شرکت در یک هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یوتودی، سارا نتبورن (Sarah Netburn)، دستیار قاضی پرونده شکایت SEC از شرکت ریپل لبز (Ripple Labs)، معتقد است که تقاضای این نهاد نظارتی برای افشای سوابق مالی شخصی مدیران این شرکت ارتباطی با پرونده فعلی XRP ندارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیشتر درخواست داده بود که به سوابق بانکی شخصی برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل و کریس لارسن (Christopher Larsen)، رئیس اجرایی ریپل، دسترسی داشته باشد.

یک پژوهشگر بلاک چین و یکی از اعضای جامعه ریپل، حکم این دادگاه را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته؛ که در آن صراحتاً به این مسئله اشاره شده است.

تصویری از حکم دادگاه شکایت SEC علیه ریپل که در توییتر منتشر شده است

دادگاه درخواست کمیسیون بورس آمریکا برای دسترسی به اطلاعات مالی بنیان‌گذاران ریپل را رد کرد

در سند صادره از این دادگاه آمده است:

  • مواردی که SEC برای احضار اشخاص ثالث مطرح کرده بسیار گسترده است (و موضوعات زیادی را شامل می‌شود). انجام این درخواست‌ها می‌تواند منجر به افشای حجم بالایی از اطلاعات مالی خصوصی ‌شود؛ در حالی که این اطلاعات هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد که آیا افراد متهم اقدام به عرضه یا فروش XRP در بازار عمومی کرده‌اند، یا آن را به سرمایه‌گذاران احتمالی به‌فروش رسانده‌اند.
  • در ارتباط با اسنادی که SEC برای اعتبارسنجی سوابق ارائه شده از سوی متهمان درخواست کرده بود، دادگاه هیچ شواهدی مبنی بر ضرورت پذیرش چنین درخواستی پیدا نکرده است.

میسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این شکایت را علیه شرکت ریپل لبز (Ripple Labs) و دو مدیر ارشد آن مطرح و آن‌ها را متهم کرده که از سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ که این شرکت با نام اوپن کوین (OpenCoin) تأسیس شد، اقدام به فروش اوراق بهادار XRP ثبت‌نشده به سرمایه‌گذاران نهادی کرده‌اند.

شرکت ریپل و مدیران آن از آن زمان تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار از فروش XRP سود کرده‌اند.

پیشتر نیز گزارش شده بود که دادگاه، درخواست ریپل مبنی بر الزام SEC به ارائه اسناد مرتبط با بیت کوین و اتریوم را پذیرفته است. بر اساس این درخواست، SEC باید اسنادی را که براساس آنها بیت کوین و اتریوم را به‌عنوان دارایی‌های غیراوراق بهادار شناسایی کرده، به ریپل ارائه دهد.

ریپل این درخواست را در ششم آوریل (۱۷ فروردین‌ماه) ثبت کرده بود.

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 13422
منبع: ارز دیجیتال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha