طلسم عجیب لیونل مسی؛ بدون کریس نمی‌تونم!

دروازه تیبو کورتوا در ال کلاسیکو تا به حال مقابل لیونل مسی باز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، فرم درخشان لیونل مسی در هفته های اخیر و بازگشت به دوران اوج یکی از عوامل اصلی بهبود روند تیم رونالد کومان و تبدیل شدن این تیم به مدعی فتح هر دو جام داخلی اسپانیا بوده است. به نظر می رسد دوباره لیونل مسی مدعی اول فتح جایزه آقای گلی اسپانیا محسوب می شود و با توجه به مصدومیت لوییس سوارز، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این عنوان دوباره نصیب لیونل مسی خواهد شد.

اما امشب بارسلونا در دیداری حساس و تعیین کننده مهمان رئال مادرید خواهد بود و امید اول این تیم به ساق های لیونل مسی است. برتری بارسلونا در این دیدار تقریبا به منزله حذف کردن رئال مادرید از کورس قهرمانی خواهد بود و در صورت رخ دادن این اتفاق، نبرد فتح لالیگا بین بارسلونا و اتلتیکومادرید برگزار می شود. اما این ستاره آرژانتینی مدت هاست در ال کلاسیکو روند درخشانی نداشته و امیدوار است این طلسم امشب باطل شود.

لیونل مسی در هیچ شش دیدار اخیر مقابل رئال مادرید در ال کلاسیکو موفق به گلزنی نشده و از سال ۲۰۱۸ به بعد برابر لوس بلانکوس ناکام بوده است. قبل از این مقطع فقط یک بار لیونل مسی در شش گل کلاسیکو دروازه رئال مادرید را باز نکرده بود که به مقطع بین آوریل ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۶ باز می گردد. بنابراین عدم گلزنی در دیدار امشب به معنای طولانی ترین زمان ناکامی او مقابل رئال مادرید از زمان عضویت در تیم اصلی بارسلونا است.

اما بزرگ ترین رقیب لیونل مسی در این دوران تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید بوده است. کورتوا در دوران حضور در ترکیب چلسی در مقابل لیونل مسی عملکرد چندان خوبی نداشت و در آخرین تقابل در استادیوم نوکمپ دو بار برابر این بازیکن دروازه خود را باز شده دید.

با ورود تیبو کورتوا به رختکن رئال مادرید، هواداران بارسلونا امیدوار بودند این شرایط در ال کلاسیکو نیز ادامه داشته باشد، اما این دروازه بان در ترکیب رئال مادرید متحول شده و اجازه گلزنی به لیونل مسی را هنوز نداده است. تیبو کورتوا در این مدت پنج عکس العمل موفق برابر مسی داشته تا روند ناکامی های کاپیتان بارسلونا طولانی تر از همیشه بشود.

کورتوا با ۷۴.۲ درصد عکس العمل برابر موقعیت های حریفان، از این حیث در رتبه چهارم بهترین سنگربانان لالیگا قرار دارد. فقط مارک آندره تراشتگن با ۷۶.۶ درصد، بونو و یان اوبلاک از دروازه بان رئال مادرید در این فصل و تا پایان هفته سی ام عملکرد بهتری داشته اند.

لیونل مسی که در ۲۷ ال کلاسیکوی اول خود ۲۱ گل به ثمر رسانده بود، از ۱۷ دیدار اخیر خود تنها پنج بار موفق به گلزنی شده و جال اینجاست از زمان رفتن کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به یوونتوس، در باز کردن دروازه رقیب سنتی ناکام بوده است. اما لیونل مسی در هفته های اخیر در اوج قرار داشته و هواداران بارسلونا امیدوارند مانند گذشته، یک بار دیگر با تکیه بر درخشش این بازیکن برابر رقیب سنتی به برتری دست یابند.

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 13359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha