افت سرمایه‌گذاری بین چین و آمریکا رکورد ۹ ساله را شکست

در نیمه نخست سال ۲۰۲۰، میزان سرمایه گذاری بین چین و آمریکا به کمترین میزان ۹ سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد از رویترز، برررسی یک تحقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بین آمریکا و چین در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان ۹ سال گذشته رسیده است. این افت سرمایه‌گذاری بین دو کشور ناشی از تنش‌های دوجانبه است که احتمالا در آینده هم تعداد شرکت‌های بیشتری از سوی چین تحت تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.

بر اساس آمارهای گروه رادیوم میزان سرمایه‌گذاری چه به صورت مستقیم یا سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور چین و آمریکا از ماه ژانویه تا ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با کاهش ۱۶.۲ درصدی به ۱۰.۹ میلیارد دلار رسیده که البته همه گیری ویروس کرونا هم به این کاهش سرمایه گذاری تأثیر گذاشته است و این رقم فاصله بسیار بیشتری نسبت به رقم ۴۰ میلیارد دلاری در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دارد.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا اقداماتی را برای به زانو درآوردن شرکت‌های چینی آغاز کرده؛ از جمله تلاش می‌کند تا شرکت فناوری هوآوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار دهد، همچنین شرکت‌های مشابهی مانند تیک تاک را نیز می‌خواهد تحریم کند.

این گزارش می‌نویسد سرمایه گذاری توسط شرکت‌های آمریکایی در چین در نیمه نخست امسال با افت ۳۱ درصد به رقم ۴.۱ میلیارد دلار رسیده است، این درحالی است که سرمایه گذاری توسط شرکت‌های چینی در آمریکا با رشد ۳۸ درصدی به ۴.۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 1332
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha