۸ اختراع جالب و متفاوت در دنیای فناوری/ از قرص خوراکی هوشمند تا اسپیکری متحرک

در این گزارش کوتاه چند مورد از محصولات پرکاربرد یا سرگرم کننده که مورد توجه و استقبال بشر قرار گرفته است را مشاهده می‎کنید.

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طی سال‌های گذشته با پیشرفت بشر در زمینه‌های مختلف علمی و تکنولوژی، محصولات زیادی تولید و مورد استفاده قرار گرفتند که از جذابیت بالایی برای طرفداران خود برخوردار بودند. در این گزارش کوتاه برخی از این محصولات جالب را برای شما به اشتراک می‌گذاریم.

یک شرکت خارجی طی اقدامی جالب، تصویر شما را به شکل شابلون طراحی می‌کند تا با قرار دادن آن در تُستر، نان‌هایی با تصویر خود دریافت کنید.

/

این مچ بند برای ترک سیگار طراحی شده به صورتی که به محض روشن شدن سیگار توسط فرد، شوکی الکتریکی به او وارد کرده و مانع این کار می‌شود.

/

شاید در ظاهر چیزی به چشم نیاید اما این گلدان سبزه در واقع یک شارژر بی‌سیم است که در عین داشتن زیبایی و سرسبزی، تلفن همراه شما را هم شارژ می‌کند.

/

اگر کسی از اعضای خانواده یا هم‌خانه شما خواب سنگینی دارد و به نوعی فقط با منفجر شدن بمب کنار گوشش بیدار می‌شود، این نارنجک صوتی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای بیدار باش دادن باشد. فقط توجه داشته باشید بعد از کشیدن ضامن و پرت کردن آن به اتاق فقط 20 ثانیه زمان برای فرار دارید.

/

اخیرا استفاده از باتری‌های خوراکی در ابزارهای پزشکی خوردنی کاربردهایی پیدا کرده‌ است. از این باتری‌ها می‌توان در کپسول‌هایی که بعد از خورده شدن، مواد دارویی را در فواصل زمانی معین به داخل بدن آزاد می‌کنند، استفاده کرد. قرص‌های هوشمندی که به این روش تولید می‌شوند می‌توانند مواد دارویی را مستقیما به روده بزرگ منتقل کنند. این داروها در درمان بیماری‌های روده‌ای و سندروم‌های روده‌ای که با هدف‌گذاری مستقیم بهتر درمان می‌شوند، به خوبی عمل می‌کنند.

/

این بلندگو احتمالا با تمام بلندگوهایی که قبلا دیده‌اید فرق می‌کند. بلندگوی جدید سونی می‌تواند هرکاری که از او می‌خواهید انجام دهد، حرکت کند، بچرخد یا حتی بپرد.

/

جالب است بدانید این کفش‌های ساخت ژاپن دارای فیلترهایی در بخش زیرین است که داخل آن را خنک و هوا را تصفیه می‎کند.

/

برخلاف تصور بسیاری که ناسا را فقط در زمینه هوا و فضا شناخته‌اند باید گفت ناسا فعالیت‌های دیگری هم دارد. رابرت کنراد با همکاری ناسا دستگاهی را ساخته که با از بین بردن باکتری‌ها، در درمان جوش و آکنه بسیار مؤثر خواهد بود.

/

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 13311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha