اپل؛ با یک خودرو جدید وارد می شود

به تازگی ، سی ان بی سی گزارش داد که اپل در آستانه نهایی کردن قرارداد با هیوندای-کیا برای تولید یک خودرو الکتریکی مستقل با مارک اپل است. با این حال، این خودروسازان گفتند که با اپل گفت وگو و همکاری نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  سی ان بی سی، به دنبال گزارش های اخیر مبنی بر اینکه شرکت اپل در حال مذاکره مجدد برای توسعه خودروی خود است ، تیم کوک ، مدیر عامل شرکت اپل ، توضیحاتی درباره تصمیمات این شرکت در حوزه خودروهای خودکار ارائه کرد.

کوک در مصاحبه ای که با کارا سویشر در پادکست «Sway» منتشر شد، گفت: از نظر من خودرو خودران یک فن آوری اصلی است. اگر به نوعی قدم به عقب بردارید، ماشین از بسیاری جهات، یک ربات است. اتومبیل خودمختار یک ربات است. بنابراین کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با خودران انجام دهید.

او گفت: ما بسیاری از موارد را در داخل بررسی می کنیم. بسیاری از کارشناسان ما هرگز نور روز را نمی بینند.

هنگامی که از او سوال شد که آیا اپل خودش روی اتومبیل کار می کند یا فناوری موجود در ماشین های دیگر را استفاده می کند ، کوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

تیم کوک مدیرعامل اپل

مدیرعامل اپل افزود: ما دوست داریم سخت افزار ، نرم افزار و خدمات را ادغام کنیم و نقاط مشترک آن ها را پیدا کنیم ، زیرا فکر می کنیم جادو در آنجا اتفاق می افتد. این همان کاری است که ما دوست داریم انجام دهیم. ما دوست داریم که فن آوری اصلی در این حوزه را داشته باشیم.

از مدت ها قبل پیش بینی می شد که اپل با وسایل نقلیه شخصی خود به تجارت اتومبیل بپردازد یا فناوری خود را به سایر سازندگان اتومبیل بفروشد. این شرکت با انجام اقداماتی نشان می دهد که این کار را انجام داده است. اپل با کمک به تقویت رتبه های مهندسی خود ، در سال 2019 توانایی راه اندازی خودروی مستقل Drive.ai را به دست آورد.

اما حالا به نظر می رسد برنامه دارد تا خودرو خودران جدیدی را به بازار ارائه دهد.

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 13306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha