شرکت دانش بنیان خود را تأسیس کنید

در کتاب آرزوهای دست‌ساز به قلم میلاد حبیبی با روند شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان در قالب یک داستان جذاب آشنا می‌شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، اتکا به توان، دانش و تولید داخلی موجب شکوفایی استعدادها و قوی شدن کشور به جهات مختلف می‌شود، شاید شما در آرزوی زدن یک شرکت دانش‌بنیان باشید یا قسمتی از راه را رفته باشید ولی به دلیل سختی راه، آن را رها کرده باشید.

کتاب آرزوهای دست‌ساز روایت داستانی از شکل‌گیری شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و کامپیوتری با قلم میلاد حبیبی است

در کتاب آرزوهای دست‌ساز به قلم میلاد حبیبی با روند شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان در قالب یک داستان جذاب آشنا می‌شوید.

شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و کامپیوتری که اختراع دوربین ثبت تخلفات رانندگی یکی از معروف‌ترین دستاوردهای آن است. 

این کتاب با استقبال خوب جوانان و دانشجویان باانگیزه ایرانی روبه رو شده است زیرا داستان چند جوان دانشجو را روایت می کند که خلاف فضای رخوت‌انگیز و نامطلوب بعضی از دانشگاه‌ها، اهداف و آرزوهای خود را دنبال می‌کنند.

لینک دسترسی به خرید آنلاین کتاب آرزوهای دست‌ساز به قلم میلاد حبیبی

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

برادر یکی از دوستانم تصادف کرد، اما خانواده‌اش نمی‌توانستند اثبات کنند که طرف مقابل مقصر است. از این‌ که نمی‌شد مقصر را مشخص کرد خیلی ناراحت بودم.

یک بار هم یکی از هم کلاسی‌هایم با عصبانیت به دانشگاه آمد. توی خیابان ماشینی جلویش پیچیده بود و بعد از تصادف فرار کرده بود.

اما این اتفاقات ما را به این ایده رساند که برویم دوربین روی ماشین مردم بگذاریم تا بتوانند از جلوی ماشینشان عکس و فیلم بگیرند…

در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم:

زمینه‌ای که بچه‌ها وارد آن شده بودند، زمینه حساس و مهمی بود و تجهیزات مورد نیازشان کارکرد دوگانه داشت.

هم در کارهای معمولی از آن استفاده می‌شد و هم در سامانه‌های فضایی، موشکی و راداری. اوایل تازه‌کار بودند و از این مسائل اطلاعی نداشتند. از خیلی چیزها اطلاع نداشتند؛ نه از تحریم‌های داخلی، نه از تحریم‌های خارجی. هرچقدر حساسیت بیشتر می شد، تحریم‌ها شدیدتر می‌شد. هرچقدر تحریم‌ها شدیدتر می‌شد، کار سخت‌تر می‌شد.

هر چقدر کار سخت‌تر می شد، نگرانی‌شان بیشتر می‌شد. اما نگرانی از تحریم‌های خارجی بی جهت بود، چون دور زدنشان ساده‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردند. مسئله اصلی تحریم‌های داخلی بود. تحریم‌های داخلی را چگونه باید دور می‌زدند!؟

 

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
کد خبر: 13297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha