چه رمز ارزهایی خریداری کنیم؟

با وجود خطراتی که برای رمز ارزها اعلام شده، اما اخبار مربوط به حمایت برخی از کشورها از آن‌ها سبب شده که مردم دنیال استقبال بیشتری از آن‌ها کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛آمار معاملات بیت کوین تا الان نشان می‌دهد که ارزش بزرگترین رمز ارز دنیا با کاهش قیمت۰.۵۸ درصد نسبت به روز گذشته به ۵۸ هزار دلار رسید اما سایر رمز ارزها تا الان روند صعودی داشتند که از جمله می‌توان به رشد ۲۴ درصد ریپل اشاره کرد.

اتریم در همین بازه زمانی با ۸ دلار افزایش قیمت به ۲هزار ۱۱۱ دلار رسید که وضعیت مناسبی نسبت به سایر ارزها داشت. ارزش کل بازار ارزهای دیجتیال تا کنون به ۲ تریلیون دلار رسیده که نسبت به روز گذشته ۳درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد شتابی رمز ارزها در دنیا نه تنها سبب استقبال مردم کشورهای مختلف به این رمز ارزها شده بلکه در ایران هم خبرهای پراکنده از ورود نقدینگی زیادی به این سمت وجود دارد. آمار دقیقی از ورود میزان نقدینگی توسط سرمایه‌گذاران در ایران به سمت رمز ارزها وجود ندارد، اما بنا به آنچه که گفته شده بعد از ریزش بازارهای موازی به خصوص بورس، استقبال از رمز ارزها در ایران افزایش پیدا کرده است.

ابهامات جدید مطرح شده در مورد رمز ارزها

با وجود ابهامات زیادی که در خصوص رمز ارزها وجود دارد، ریسک این بازار را به شدت بالا برده است. «چی لو»   مدیر دارایی گروه بانکداری فرانسه گفته که قیمت ارزهای رمز نگار در نهایت سقوط خواهد کرد. او تغییر در سیاست‌های پولی و مقرارت دولتی را دلیل این پیشبینی خود بیان کرده است.

لو با اشاره به محبوبیت روزافزون ارزهای رمز پایه به عنوان یک کلاس دارایی نوشته است: استفاده از رمزنگارها به عنوان ارز جای نقد دارد زیرا بیت کوین نه پول است و نه ذخیره ارزش است، بلکه «وسیله ای برای دلالان» است.

از جمله دلایل جدیدی که برای خطرات رمز ازرها عنوان شده محدودیت های عرضه، قالبیت ارزهای رمز پایه را به عنوان پول قانونی از بین می برد، زیرا یک منبع پولی ثابت توانایی اجرای سیاست‌های ضد سیکل را از بانک های مرکزی سلب می‌کندف این نظر لو در مورد رمز ارزها است. استدلال نهایی این استراتژیست حول این محور است کشورها برای محافظت از سیستم های پولی و ارزهای خود و توانایی مالیات دادن و مدیریت اقتصاد گام بر می‌دارند ارزهای دیجتالی ویژگی‌های مورد نظر دولت‌ها را ندارند.

نسیم طالب یکی از مشاوران وال استریت که در سال ۲۰۱۸ بیت کوین را یک "دارایی" خواند به تازگی اعلام کرد که تمامی بیت کوین‌های خود را فروخته و در مورد دلیل این کار خود نوشت:" قرار نیست نوسانات یک ارز از چیزی که با آن می‌خرید و می‌فروشید بیشتر باشد. " او می‌گوید: نمی‌توان قیمت کالاها را با بیت کوین تعیین کرد، بنابراین بیت کوین را یک شکست است.

آنچه در بالا گفته شد اظهار نظر مخالفان ارزهای دیجیتال رایج در جهان است. با این حال رشد معاملات در رمز ارزها به سرعت در حال افزایش است که میزان آن از معاملات طلا در جهان پیشی گرفته است.  نوسانی بودن این ارزها  به عنوان یک نقطه شکست برای رمز ارزها به عنوان یک پول است که بتوان با آن خرید و فروش کرد.

بنابراین چین در یک اقدامی در حال ارائه"یوآن دیجیتال" است که بر خلاف رمز ارزها هویت افراد مشخص است و به عبارتی نسخه دیجیتال پول کاغذی است.

آنچه در حال واقیعت است وجود رمز ارزها می‌باشد که حذف آن‌ها در جهان توسط دولت‌ها کار آسانی نیست. بنابراین آنچه در حال حاضر اهمیت دارد نحوی معاملات و خرید و فروش این ارزها است.

چه رمز ارزهای خریداری کنیم؟

یکی از سوالات متعدد کاربران این است که چه رمز ارزی خریداری کنیم؟ کدام رمز ارزها در آینده موفق و کدام به نابود خواهد شد؟

رمز ارزها در دو حوزه پرداخت و دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، که از میان ۵هزار و۳۰۲ رمز ارز، ۷۱۹ عدد آن پرداختی(کوین) که وظیفه یک پول را انجام می‌دهند و ۱هزار ۳۷۸ توکن یا درایی هستند. موفق بودن رمز ارزها بیشتر بستگی به استقبال بنگاه‌های اقتصادی و پذیرش آن توسط آن‌ها بر می‌گردد.

برای خرید رمز ارز باید ابتدا هدف خود از ورود به این بازار را تعریف کنید، برخی به دنبال سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت و برخی دیگر به دنبال نوسانگیری و سود روزانه از این بازار هستند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید به گفته  فعالان این بازار، ارزهای مانند بیت کوین، اتریم و چند ارز کوین قیمت بالا دارند و شناخته‌تر شده در بازار هستند برای سرمایه‌گذاری میان مدت و کوتاه مدت مناسب است و اگر کسی به دنبال سود روزانه از رمز ارزها است، بهترین آن‌ها تکون‌های با ارزش دلاری کم است که می‌تواند جهت نوسانگیر استفاده شود مثل ریپل و ترون.

آخرین اخبار در مورد بیت کوین، اتریم و ریپل

بلومبرگ در گزارشی عنوان کرده که با توجه به درخواست‌های سرسام آور برای بیت کوین و افزایش زمان تولید هر کوین این ارز دیجیتال به دنبال دستیابی به رقم ۱۰۰هزار دلار تا پایان سال میلادی است

در خصوص اترویم برخی از کارشناسان معتقدند که استفاده اخیر ویزا از استیبل کوین USDC که بر بستر شبکه اتریوم اجرا می‌شود، باعث روشن ‌شدن جرقه جهش اخیر شده باشد. برخی دیگر هم الگوی مثلث را عامل اصلی افزایش قیمت این ارز دیجیتال می‌دانند. این احتمال هم وجود دارد که سرمایه‌گذاران عملیاتی‌شدن طرح بهبود اتریوم شماره ۱۵۵۹ EIP۱۵۵۹  را لحاظ کرده باشند. این طرح قرار است مشکل افزایش شدید کارمزدهای شبکه را رفع کند. با اجرایی‌شدن این طرح بهبود، کارمزدهای اتریوم با مدلی ثابت محاسبه می‌شود.

ریپل با توجه به رسمت شناختن  ایالت وایومینگ آمریکا به عنوان یک کسب و کار وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است و با توجه به حمایت‌های صورت گرفته از این رمز ارز توسط این ایالات در آینده ممکن است که تعداد بیشتر افراد در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند.

آنچه که به سرمایه‌گذاران در رمز ارزها پیشنهاد می‌شود این است که با شناخت و دانش لازم وارد این بازار شوند و همچنین سعی کنند با سرمایه اندک و از سایت‌های معتبر اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنند.

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 13253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha