برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت تا اواسط خرداد

رئیس سازمان بورس از برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت حداکثر تا اواسط خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه شورای عالی بورس تصریح کرد: انتخابات مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت (که قبل‌تر کنسل شده بود) در اردیبهشت ماه و یا حداکثر تا اواسط خرداد ماه در چند مرحله برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: نامزدهای هئیت مدیره شرکت‌های استانی تا ۲۸ فروردین ماه فرصت ثبت نام در این انتخابات را دارند.

دهقان دهنوی در رابطه با مصوبات شورای  عالی بورس، اظهار کرد: قرار بود که انتخابات شرکت های سرمایه گذاری در اسفندماه سال گذشته صورت گیرد اما از آنجایی که طرح بررسی تائید صلاحیت اشخاص طول می کشید و اینکه این نگرانی بین سهامداران وجود داشت که اگر این امر در اسفند ماه صورت گیرد اشخاص محدودی فقط می توانند در آن حضور یابند، تصمیم گرفتیم که آن را به تعویق بیاندازیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: پس از ثبت نام کاندیداها صلاحیت ها بررسی و موارد بعدی مانند زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام می شود. اطلاع رسانی ها به صورت گسترده صورت خواهد گیرد زیرا تعداد قابل توجهی از مردم کشور، سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند و باید افرادی را به عنوان هیات مدیره انتخاب کنند که مورد اعتماد آنها باشند.

دهقان دهنوی بیان کرد: این شرکت ها به عنوان اهرم توسعه هر استان فعالیت خواهند کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با اینکه نگرانی هایی سبب شد تا انتخابات شرکت ها به تعویق بیفتد، آیا اکنون در این رابطه برنامه ریزی صورت گرفته، گفت: به دلیل ازدیاد سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی امکان برگزاری مجامع به صورت فیزیکی در شرایط کرونایی وجود ندارد و باید به صورت الکترونیکی برگزار شود.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه بیان کرد : از آنجایی که مجامع به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، احراز هویت ها هم باید به صورت الکترونیکی شکل گیرد.

رئیس سازمان بورس افزود: ثبت نام مردم در سجام برای احراز هویت الکترونیکی است، وقتی مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می شود باید این اطمینان حاصل شود که همان سهام دار ثبت نام کننده، رای خود را در سامانه به ثبت می رساند، به همین خاطر خواهش ما از مردم این است که این اقدام را انجام دهند.

۶۵ درصد افراد ثبت نام سجام را انجام دادند

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه هم اکنون متوسط ثبت نام افراد در سامانه سجام به ۶۵ درصد رسیده است، افزود: ۶۵ درصد افراد ثبت نام سجام را انجام دادند و مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارند. در برخی از استان ها این عدد به ۸۰ درصد هم رسیده است و قاعدتا باتوجه به زمانی که تا نیمه اردیبهشت ماه برای برگزاری انتخابات داریم زمان خوبی است تا افراد بیشتری در این سامانه ثبت نام کنند.

او گفت : استان هایی، اولویت برگزاری مجامع را دارند که بیشترین تعداد ثبت نام را داشته باشند.

رئیس سازمان بورس در ادامه ابراز داشت: شرایط شرکت و عضویت در هیات مدیره شرکت ها مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار که برای همه شرکت های پذیرفته شده برقرار است، خواهد بود و ارتباطی به سابقه نخواهد داشت، افراد باید شرایط لازم را داشته و تائید صلاحیت شوند.

دهقان دهنوی در خصوص جاماندگان سهام عدالت متذکر شد: تخصیص سهام عدالت سال ها پیش انجام شده است و افرادی که واجد شرایط بوده اند سهام عدالت خود را در اختیار گرفتند و توزیع انجام شده، دیگر سهامی برای تخصیص وجود ندارد و تصمیم در خصوص مباحثی که جدیدا در خصوص اعطای سهام عدالت به افراد جدید در برخی محافل منتشر شده است، مربوط به دولت خواهد بود و تصمیم گیری آن بر عهده سازمان بورس نیست.

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 13227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha