استراتژی «نصف نصف» در بازار دلار/دو وضعیت برای قیمت دلار

بازار ارز به گردنه مهم مذاکرات هسته ای رسیده است. برای اولین بار پس از مدت ها قرار است که کشورهای عضو توافق هسته ای در کنار آمریکا(به صورت غیر مستقیم) با یکدیگر به صورت رسمی گفتگو کنند. در چنین شرایط حساسی، معامله گران با تجربه بازار به آماتورها پیشنهاد می دهند که از تاکتیک«نصف نصف» استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز به گردنه مهم مذاکرات هسته ای رسیده است. برای اولین بار پس از مدت ها قرار است که کشورهای عضو توافق هسته ای در کنار آمریکا(به صورت غیر مستقیم) با یکدیگر به صورت رسمی گفتگو کنند. در چنین شرایط حساسی، معامله گران با تجربه بازار به آماتورها پیشنهاد می دهند که از تاکتیک«نصف نصف» استفاده کنند. مقصود از این تاکتیک در میان معامله گران دلار این است که نیمی از سرمایه خود را به صورت ریال نگه دارند و نیم دیگری را به صورت ارز حفظ کنند. در این تاکتیک معامله گران تا حد زیادی در برابر افزایش یا کاهش های شدید، پوشش ریسک ایجاد کرده اند و می توانند ازضررهای سنگین جلوگیری کنند. این در حالی است که البته از سودهای سنگین نیز دل بریده اند.

دو وضعیت در بازار دلار

به گفته فعالان با تجربه بازار، دلار در روزهای آتی می تواند دو وضعیت را تجربه کند. از یک سو می تواند در یک دامنه محدود گرفتار شود و نوسانات زیادی را تجربه نکند و در این وضعیت واکنش بازار به اخبار محدود خواهد بود. دیگر حالت این است که بر اساس اخبار متناقض قیمت دلار رفت و برگشت های زیادی را تجربه کند. در این حالت، به احتمال زیاد تنها نوسان گیران کوتاه مدت در بازار فعال خواهند بود و سعی خواهند کرد با جوسازی پیرامون اخبار کسب سود کنند.

دلا پشت خطی

برگ برنده افزایشی های دلار

طبیعتا در شرایط کنونی، شکست مرز ۲۵ هزار تومانی، افزایشی های بازار را در موقعیت قوی تر قرار داده است. کاهشی ها اگر می خواهند دست بالاتر را در بازار ارز به دست بیاورند، باید بتوانند قیمت را به زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بازگردانند. در بازار  حواله درهم،‌ قیمت با احتیاط در مسیر  صعودی قرار گرفته است و این مساله به افزایشی های دلار کمک خواهد کرد. برگشت قیمت درهم به زیر ۶ هزار و ۸۵۰ تومان سیگنال کاهشی به بازار دلار خواهد بود.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 13190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha