مرغ یک پای بایدن برای رفع نشدن تحریم‌های ایران! / رویای واشنگتن برای مذاکره با تهران

کاخ سفید با اشاره به استقبال واشنگتن برای مذاکره با تهران در نشست وین اعلام کرد بایدن از تصمیم خود برای عدم رفع تحریم‌ها منصرف نشده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ساعاتی دیگر نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران در وین آغاز می‌شود. هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را امروز سه شنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) به صورت حضوری در وین دنبال کنند و از این رو عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ساعاتی پیش به منظور شرکت در این نشست، وارد وین پایتخت اتریش شد.

تنها موضوعی که ایران در طی این نشست بدنبال آن خواهد بود رفع کامل تحریم‌های آمریکاست و از سوی دیگر مقامات کشورمان بارها اشاره کرده اند که هچگونه مذاکره‌ای را با مقامات آمریکایی انجام نخواهند داد. موضوعی که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است و طی روزهای اخیر اظهارات زیادی درباره آن مطرح شده است.

یکی از این افراد جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید است که با حضور در نشست خبری خود ضمن تاکید بر اینکه نشست وین درباره برجام گامی به سوی دیپلماسی است گفت: «از این رو دیپلماسی ممکن است زمان بر باشد و یا حتی گاهی نیز همه سرعت آن را نمی‌پسندند». او در ادامه این را هم گفت که، «من پیش بینی نمی‌کنم که انجام فرآیند دیپلماتیک چقدر طول بکشد، زیرا این فرآیند کاملا زمانبر است».

ساکی با اشاره به هدف آمریکا و پیش روی در مذاکرات به سوی دیپلماسی اظهار کرد: «موضوعی که طی روزهای آینده قرار است رخ دهد، دقیقا بر روی گفتگوهای غیرمستقیم متمرکز شده که از طریق اروپایی‌ها صورت می‌گیرد».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا همچنان بر عدم کاهش‌های تحریم ایران پیش از بازگشت کامل به تعهداتش معتقد است یا خیر، مدعی شد: «سیاست وی در این زمینه و یا این موضوع که آمریکا باید از طریق گفتگو حرکت کند، هیچ تغییری نکرده است».

جنیفر ساکی در ادامه گفت: «واشنگتن آماده گفتگوهای مستقیم با ایران در جریان مذاکرات این هفته وین است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز طی سخنانی مسأله کاهش تحریم‌ها در زمان کنونی را رد کرد و گفت: ما هیچ امتیازی را در مسأله کاهش تحریم‌ها به ایران در زمان کنونی نخواهیم داد».

یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین با اشاره به تاکید تهران بر رفع تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: «از نظر تهران نشست وین نباید نتیجه‌ای جز رفع تمامی تحریم‌ها داشته باشد در غیر اینصورت رابرت مالی، باید دست خالی به کشورش بازگردد».

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 13179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha