بیشترین تاثیر ارزانی دلار بر کدام سهم است؟

پیرامون جلسه طرفین برجام، صحبت‌هایی مبنی بر کاهش نرخ دلار شنیده می‌شود و سوال اصلی برای سهامدارن بورس آن است که کاهش قیمت دلار چه تاثیری در روند بازار دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ برخی از تحلیل‌گران سیاسی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه برای تصمیم‌گیری طرفین برجام معتقدند دلار احتمالا یک روند کاهشی را دارد.

برخی از کارشناسان و سهامدارن بازار سرمایه از کاهش قیمت دلار می‌گویند و معتقدند بازار به کاهش قیمت دلار واکنش نشان می‌دهد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه به پیشخور شدن اخبار توسط بازار اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اخبار منتشر شده از جلسه برجام، بازار از چند روز قبل واکنش‌ نشان داد، همانطور که شاهد آن بودیم از شنبه (۱۴ فروردین) شاخص روند منفی خود را آغاز کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امکان کاهش مقطعی دلار پس از جلسه برجامی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کرد که روند مذاکرات یک روند چند روزه نیست و احتمالا زمان زیادی طی می‌شود تا نتیجه نهایی مشخص شود. با توجه به این نکته دلار با یک روند کاهشی احتمالا به کانال ۲۰ الی ۲۱ هزار تومان می‌رسد.

عصاری در ادامه گفت: با نوسان قیمت دلار بسیاری از سهم‌ها واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. نمادهای دارویی، غذایی و سیمان می‌توانند با کاهش قیمت دلار حرکت‌هایی داشته باشند.

او درباره تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار اظهار کرد: اگر نرخ دلار کاهش پیدا کند در بازار رکود به وجود می‌آید. بازار سرمایه در شرایطی است که با منتشر شدن خبر برگزاری جلسه برجام، کاهش شاخص شروع شد، بنابراین بازار واکنش خودش را به این مساله نشان داده است.

علی عصاری در پایان گفت: از طرفی سیاست‌گذاری‌های حاکم بر بازار شرایط را برای بازار سهام سخت‌تر کرده و برگزاری جلسات متعدد و صحبت‌های مختلف راجع به مسائل پیرامون بازار از جمله دامنه نوسان، پیامدهای منفی در بازار داشته است.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 13157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha