ادعا می کنند برای نهاده کشاورزی ارز نداریم اما برنج خارجی وارد می کنند!

بازرس اتحادیه شالیکوبی‌داران استان مازندران با بیان اینکه کشاورزی به خاطر بی‌مدیریتی در حال نابودی است، گفت: دولت می‌گوید برای ورود نهاده‌های کشاورزی ارز ندارد اما چگونه است برای برنج خارجی ارز دولتی در نظر می‌گیرد

حسن قربانزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در شهرستان بابل، با اشاره به دپوی ۲۷۰ هزار تن برنج در کارخانه‌های شالیکوبی شهرستان بابل اظهار کرد: کشاورزان ما با داشتن زمین‌هایی با ارزش میلیاردی به شام شب خود محتاجند.

بازرس اتحادیه شالیکوبی‌داران استان مازندران با اشاره به اینکه نمایندگان مردم شمالی در حمایت از کشاورزان تاکنون اقدام شایسته ای انجام نداده اند، گفت: اگر نمایندگان شمالی به اندازه نمایندگان استانهای دیگر برای خرید تضمینی گندم کشاورزان خود تلاش می‌کردند، امروز شاهد حضور دلالان فرصت طلب برای انبار کردن برنج کشاورزان در استانهای شمالی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان‌های شمالی دغدغه کشاورزان را ندارند، افزود: این وظیفه نمایندگان است که مطالبه کشاورزان را در مجلس فریاد کنند اگر این دغدغه بود امروز شاهد خرید تضمینی برنج مردم همانند خرید گندم در استان‌های دیگر بودیم.  

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران شهرستان بابل تصریح کرد: عدم توجه به این مهم سبب حضور دلالان فرصت‌طلب در بازار شده که با قیمت اندک برنج را از کشاورزان خریداری کرده و در انبار نگه می‌دارند تا در فرصت مناسب به چندبرابر قیمت بفروشند.

قربانزاده با بیان اینکه چرا برای کنترل نهاده های کشاورزی اقدامی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت نهاده های کشاورزی در حالی افزایش بعضا  ۲۰ برابری داشته که قیمت برنج نسبت به سال قبل تنها ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

این مسؤول یادآور شد: در شهرستان بابل ۲۷۰ هزار تن برنج در کارخانه دپو شده است و به جز کشت دوباره و رتون، ۳۰ درصد افزایش محصول نسبت به سال گذشته داریم که اگر دولت این امر را مدیریت کند، دیگر نیازی به واردات برنج نداریم.

وی افزود: بارها در رسانه‌ها از مسؤولان جهت حل این مشکلات کمک خواستیم اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است لیکن باز هم به عنوان بازرس اتحادیه استان مازندران و رئیس شالیکوبی‌داران شهرستان بابل از نمایندگان مجلس و دولتی‌ها تقاضا می‌کنم  راهکاری اتخاذ کنند تا کشاورز از این سردرگمی و معضل رهایی یابند.

بازرس اتحادیه شالیکوبی‌داران استان مازندران با بیان اینکه کشاورزی به خاطر بی‌مدیریتی در حال نابودی است، گفت: دولت می‌گوید برای ورود نهاده‌های کشاورزی ارز ندارد اما چگونه است برای برنج خارجی ارز دولتی در نظر می‌گیرد. 

قربانزاده با اشاره به فاجعه توزیع ۵۰۰ هزار تن برنج خارجی در فصل برداشت برنج در استان‌های شمالی گفت: توزیع برنج خارجی در فصل برداشت سبب رکود بازار برنج داخلی است که به دنبال آن ناامیدی کشاورزان و افزایش روند قطعه‌بندی و فروش زمین کشاورزی از جمله در بخش لاله آباد شهرستان بابل را در پی داشته است سناریوی آشنایی که پایان خوشی برای شمال کشور ندارد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲
کد خبر: 1315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha