۶ کلاهبرداری عجیب در دورانی که پول تازه اختراع شده بود

از زمانی که پول اختراع شده مواردی در تاریخ وجود دارند که سر مردم را کلاه گذاشته و حجم زیادی از این پول را به جیب زده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که پول اختراع شده مواردی در تاریخ وجود دارند که سر مردم را کلاه گذاشته و حجم زیادی از این پول را به جیب زده اند.

۱. در سال ۱۹۶۵، آندره فرانسوا رافری یک وکیل دادگستری، با ژان کالمنت ۹۰ ساله معامله‌ای انجام داد بر اساس این معامله، آندره باید تا زمان مرگ کالمنت به او ماهانه ۲ هزارو ۵۰۰ فرانک پرداخت کند و زمانی که کالمنت فوت کرد، آندره صاحب خانه او می‌شود.

اما آندره زودتر فوت کرد یعنی در سال ۱۹۹۶ و در سن ۷۷ سالگی فوت کرد، اما کالمنت تا سن ۱۲۲ سالگی عمر کرد. بر اساس این معامله، خانواده آندره تا زمان مرگ کالمنت ۲۸۰ هزار دلار تا سال ۲۰۱۸ قسد پرداخت کردند. قسد خانه‌ای که هیچ گاه در آن زندگی نکردند و با پول بسیار ناچیز همان ملک را فروختند.

۲. در سال ۲۰۱۰ زمانی که دولت ژاپن می‌خواست تولد ۱۱۱ سالگی سوگن کاتو را به او و دختر ۸۱ ساله او تبریک بگوید، متوجه شد که این فرد تقریبا ۳۰ سال گذشته مرده بوده و در همان خانه مومیایی شده است.

این اقدام توسط دختر سوگن انجام شده بود و می‌خواست با پنهان کردن مرگ پدرش حقوق بازنشستگی او را دریافت کنند. این دختر موفق شد در این مدت ۳۰ سال ۱۰۶ هزار دلار از دولت ژاپن به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت کند.

۳. در سال ۲۰۰۴ یک شرکت به نام Mayflower قصد سرمایه گذاری در یک منطقه برای ساخت هتل داشت و تمام واحدهای مسکونی در آن آن منطقه را با قیمت‌های روز خریداری کرد.

در این بین دو مالک هرگز حاضر نشدند تا ملک خود را به این شرکت بفروشند با وجود اینکه ساخت و ساز در آن محوطه آغاز شده بود. نهایتا یکی از این افراد ملک خود را با بیش از ۵ برابر ارزش واقعی یعنی ۶۵۰ هزار دلار و فرد دیگر پس از یک سال همان ارزش ملک را ۲ میلیون دلار به شرکت Mayflower فروخت.

۴. در سال ۱۹۹۶، دنیس روسی در قرعه کشی کالیفرنیا ۱.۳ میلیون دلار برنده شد. یازده روز بعد، او خواستار طلاق از همسرش شد و تصمیم گرفت جایزه خود را مخفی نگه دارد. او در یک وصیعت نامه گفت که جایزه خود را پنهان می‌کند، زیرا نمی‌خواست شوهر سابقش آن پول را به دست آورد. در نهایت، قاضی دادگاه خانواده حکم داد که وی قوانین افشای دارایی‌های خود را نقض کرده و تمام جایزه‌های قرعه کشی را باید به شوهرش اهدا کند.

۵. در سال ۲۰۰۱ فردی به نام چارلز اینگرام در شهربازی که کار می‌کرد یک بازی دو نفره سوال جوابی راه اندازی کرده بود. وی قبل از شروع مسابقه به یکی از طرفین که به نظر پول بیشتری هم در جیب داشت پیشنهاد می‌داد که هنگام مسابقه جواب صحیح را با استفاده از سرفه کردن به او می‌گوید.
چارلز در قبال این کار خود از فرد بازیکن هزینه دریافت می‌کرد. نهایتا این فرد گیر افتاد و در دادگاه مجبور به پرداخت ۱۱۵ هزار پوند شد.

۶. در سال ۱۹۱۹ فردی به نام J.D. McMahon، چند سرمایه گذار را با هدف ساخت ساختمان ۴۸۰ فوتی دور هم جمع کرد و هزینه ساخت را از آن‌ها دریافت کرد. اما در متن قرار داد به جای کلمه فوت از اینچ استفاده کرده بود.

لازم به ذکر است که ۴۸۰ فوت معادل ۱۴۶ متر، اما ۴۸۰ اینچ معادل ۱۲ متر است. J.D. McMahon این مابه تفاوت میان ۱۴۶ و ۱۲ متر را از سرمایه گذاران دریافت و از کشور خارج شد.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 13146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha