جزئیات افزایش قیمت کالاهای اساسی/ برنج، میوه و مرغ در یک سال چقدر گران شدند؟ + جدول

بررسی جزئیات افزایش قیمت کالاهای اساسی و مهم نشان می دهد که در بازه زمانی بهمن ۹۸ تا بهمن ۹۹ تمامی کالاهای اساسی و مهم افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس بررسی قیمت کالاهای اساسی و مهم نشان می دهد که قیمت اکثریت کالاهای اساسی و مهم در بهمن ۱۳۹۹ نسبت به بهمن ۱۳۹۸ افزایش قابل توجهی داشته است. 

براین اساس قیمت برنج طارم اعلا که در بهمن ۹۹ نسبت به بهمن ۹۸ با افزایش  ۴۷.۱ درصد افزایش یافته است و از ۲۳۰۱۰۷ ریال در بهمن ۹۸ به ۳۳۸۳۷۴ ریال در بهمن ۹۹ افزایش یافته است. 

برنج تایلندی نیز که قیمت هر کیلوگرم آن در بهمن ۹۸ به میزان ۷۳۶۴۲ ریال بوده در بهمن ۹۹ با افزایش ۱۱۶.۷ درصد به ۱۵۹۵۷۲ ریال افزایش یافته است. 

برنج هندی ۱۱۲۱ نیز در بازه زمانی یک ساله یعنی از بهمن ۹۸ تا بهمن ۹۹ به میزان ۱۸۹.۱ درصد افزایش یافته است. 

این گزارش می افزاید، برنج داخلی هاشمی، برنج پاکستانی باسماتی نیز به ترتیب در بازاره زمانی یاد شده ۴۴.۳ و ۱۲۲.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. 

حبوبات نیز مانند نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لپه، عدس نیز در بازه زمانی بهمن ۹۸ تا بهمن ۹۹ افزایش قیمت قابل توجهی داشته بطوریکه در بازه زمانی مذکور نخود ۱۰۷ درصد، لوبیا چیتی ۱۰۶ درصد، لوبیا قرمز ۱۰۴ درصد، لپه ۱۴۹ درصد، عدس ۱۶۲ درصد افزایش قیمت داشته است. 

موز، سیب زمینی، خرما مضافتی، گوجه فرنگی، سیب زرد، پرتقال تامسون نیز در بازه زمانی یاد شده مشمول افزایش قیمت بوده است بطوریکه موز ۱۵۲ درصد و پرتقال تامسون ۱۶۲ درصد افزایش قیمت داشته است. 

گوشت گوساله در بازه زمانی بهمن ۹۸ تا بهمن ۹۹ از هر کیلو ۷۲۵۸۷۰ ریال به ۱۰۱۹۲۸۳ ریال رسیده و به این ترتیب افزایش قیمت ۴۰.۴ درصدی را تجربه کرده است. 

گوشت مرغ نیز ۷۷.۱ درصد افزایش قیمت داشته و تخم مرغ ۸۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. 

در مجموع شکر، چای، کره پاستوریزه، پنیر و شیرخام نیز مانند سایر کالاهای اساسی و مهم مشمول این افزایش قیمت بوده است. 

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 13139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha