شوک دوم: حذف پلنگ سیاه از المپیک توکیو + ویدیو

یک دهه جولان جردن باروز در بالاترین نقطه کشتی آمریکا با شکست بامدادی او مقابل کایل دیک به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، باروز که به واسطه سبک خاص کشتی گرفتن، قدرت بدنی و انعطاف خاصش تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کشتی گیران جهان در نزد علاقه مندان ایرانی شده است، امروز تسلیم کایل دیک تازه نفس شد تا بعد از کسب یک طلای المپیک و چهار قهرمانی جهان از سفر به توکیو و پوشیدن دوبنده آمریکا در وزن ۷۴ کیلو بازبماند.

این اولین شکست باروز بعد از ۹ حضور متوالی او در تیم ملی آمریکا در رویدادهای مختلف از سال ۲۰۱۱ هست و حالا پلنگ سیاه جایی در کشتی المپیک نخواهد داشت؛ جایی که احتمالا علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان دوست داشتند باز هم او را در پنجه در پنجه سایر کشتی گیران جهان ببینند.

باروز ۳۲ ساله قبل از مسابقات انتخابی کشتی آمریکا اعلام کرده بود قصد دارد همچنان کشتی را ادامه دهد. او بعد از شکست ۳ بر ۲ مقابل کایل دیک به خبرنگار شبکه NBC گفت: این فقط برای من به معنای تمام شدن یک دویدن کوتاه است. البته که باخت همیشه سخت است و تحمل این بار منفی برای مدتی زندگی ام را تلخ خواهد کرد، اما آینده همیشه برای من روشن است؛ اگرچه ممکن است این اتفاق در توکیو رخ ندهد.

جمله پایانی باروز در این گفت و گوی تلویزیونی که نشان داد او همچنان قصد دارد به کشتی گرفتن ادامه دهد. او گفت: «کشتی برای من تمام نشده است».

البته از ابتدا هم پیش بینی می شد که این یک مسابقه حساس باشد؛ چرا که دیک قبلا در وزن ۷۹ کیلو دو بار قهرمان جهان شده است، او تبدیل به اولین کشتی گیر آمریکا شد که جردن باروز را در مسابقات انتخابی حذف کرد. او قبلا ۷ بار مقابل باروز شکست خورده بود و یک بار مقابل او پیروز شده بود.  در اولین مسابقه آنها اما اوضاع کاملا متفاوت به نظر می رسید. دیک اولین شکست باروز در بیش از ۲۰۰ مسابقه در سطح بزرگسالان و همچنین نخستین باخت او به یک حریف آمریکایی را در سطح بزرگسالان رقم زد.

چهار شکست قبلی باروز برابر آمریکایی ها از جمله تک شکستی که در سال ۲۰۱۷ برابر دیک متحمل شد، از طریق تای بریک (تساوی) رقم خورده بود.

دیک در ۱۰ ثانیه ابتدایی مسابقه دوم به امتیاز رسید و توانست باروز را بلند کرده و از تشک بیرون بیندازد. باروز در انتهای مسابقه تلاش کرد تا فن مخصوص خودش و زیرگیری هر دو پای حریف را پیاده کند اما نتوانست روی این حرکت به امتیاز برسد. دیک توانست دو امتیاز دیگر نیز در ۳۵ ثانیه نخست وقت دوم به دست بیاورد و کشتی با همین نتیجه ۳-۰ به پایان رسید.

در پایان مسابقه، دیک دست خود را به دور شانه‌های جردن باروز که نای برخاستن از روی زمین را نداشت، انداخت و چند باری دوستانه بر سینه او کوبید و در گوش باروز صحبت کرد.

دیک گفت: "من فقط از او تشکر کردم و گفتم که از او قدردان و سپاسگزار او هستم. او من را وادار کرد به سطحی برسم که نمی‌دانستم در خودم تواناییش را دارم."

کایل دیک ۳۰ ساله با این پیروزی برای نخستین بار، هشت سال پس از اینکه در کرنل به شکل غیرقابل انتظاری به کار خود پایان داده بود، به رقابت های المپیک رسید. اوتنها کشتی گیر مردی است که در تمام چهار وزن مختلف NCCA به عنوان قهرمانی رسیده است.

از آن زمان تاکنون او در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، و ۲۰۱۷ در فینال رقابت های قهرمانی جهان برابر باروز شکست خورده بود. در سال ۲۰۱۶ او از وزن ۷۴ کیلویی که باروز در آن مسابقه می داد خارج شد و به ۸۶ کیلوگرم رفت، بخشی به این خاطر که باروز حرف اول و آخر را در فینال آن وزن می‌زد.

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 13095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha