سازمان تجارت جهانی: تعرفه آمریکا بر کالاهای چینی غیرقانونی بود

سازمان تجارت جهانی اعلام نمود اقدام دولت دونالد ترامپ در اعمال تعرفه بر واردات میلیاردها دلار کالا از چین موجب نقض قوانین بین‌المللی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی شب گذشته اعلام کرد که آمریکا در موضوع اعمال تعرفه بر واردات میلیاردها دلار کالا از چین قوانین تجارت جهانی را نقض کرده است.

دولت ترامپ می‌گوید سیاست اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین که دو سال پیش انجام شد موجه بوده، چرا که چین در حال دزدیدن مالکیت معنوی کالاها و اجبار شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری به داخل این کشور بوده است.

اما هیئت سه‌نفره سازمان تجارت جهانی می‌گوید از آنجا که هم این تعرفه‌ها بالاتر از میزان مجاز برای آمریکا بوده و هم تنها علیه چین اعمال شده‌اند به همین خاطر غیرقانونی بوده‌اند.

این هیئت در گزارش خود نوشته از آن زمان به بعد هم آمریکا مستندات کافی برای توجیه اقدام خود به سازمان تجارت جهانی ارائه نداده است.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که همچنان پایبند به نظام تجارت چندجانبه بین‌المللی است و به حکم و قوانین سازمان تجارت جهانی احترام می‌گذارد و امیدوار است واشنگتن هم سیاست مشابهی در پیش بگیرد.

البته صدور این حکم بعید است به این زودها باعث تغییر در سیاست‌های آمریکا شود اما به احتمال زیاد شروعی خواهد بود بر آغاز یک پرونده که ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
کد خبر: 1308
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha