اخباری که احتمالا امروز بازارها را متاثر کنند

روز گذشته قیمت دلار بیش از هزار و ۱۵۰ تومان و طلا بیش از ۳۰ هزار تومان ارزان شد و شاخص بورس نیز بار دیگر یک روند نزولی را پشت سر گذاشت. اما در امروز این بازارها متاثر از کدام اخبار احتمالا رفتار کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار بیش از هزار و ۱۵۰ تومان و طلا بیش از ۳۰ هزار تومان ارزان شد و شاخص بورس نیز بار دیگر یک روند نزولی را پشت سر گذاشت. اما در امروز این بازارها متاثر از کدام اخبار احتمالا رفتار کنند؟

در ادامه چند خبر مهم و احتمالا موثر بر بازارهای امروز را می‌خوانید:

ـ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی و پیش‌بینی روند رو به رشد بیماران کووید۱۹ پس از پایان تعطیلات و مراجعه مسافران نوروزی در ابلاغی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که پذیرش بیماران غیر اورژانسی متوقف شود.

ـ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و دیگر کشورهای عضو این توافق بین‌المللی پرداخت و نوشت یک مقام آمریکایی مدعی شده که دولت این کشور به دنبال حفظ برخی از تحریم‌های هسته‌ای به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیست.

ـ ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مذاکرات صورت گرفته در نشست کمیسیون مشترک برجام خبر داد و گفت کمیسیون امنیت ملی امروز و قبل از آغاز جلسه علنی مجلس، نشستی را با مسولان مربوطه جهت بررسی مذاکرات و مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار می کند.

ـ سخنگوی وزارت امور خارجه تنها شرط توقف اقدامات جبرانی ایران را رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن دانست.

ـ رسانه‌های کره جنوبی از احتمال سفر «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران با هدف گفت‌وگو در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور خبر دادند.

ـ مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ پروژه بزرگ ملی سامانه جدید پس از معاملات به بهره‌برداری می‌رسد.

ـ قیمت بیت‌کوین دیروز افزایش ۰٫۴ درصدی داشته و دوباره به مرز ۶۰ هزار دلار بازگشته است. در این مدت ۸۸۵ هزار توکن بیت کوین در جهان جابه‌جا شده است.

ـ حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفته است: اقتصاد ونزوئلایی و تورم چندصد درصدی را پشت سرگذاشتیم و نظام بانکی را از فشار بودجه‌ای نجات دادیم.

ـ معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید می‌شود و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند. مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است.

ـ نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: با وجود شروع فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۰ اما هنوز خودرویی خرید و فروش نشده است. بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال دیگر خودرو گران نشود.

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 13070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha