دلیل سقوط قیمت سکه در بازار چه بود؟

نایب رییس اتحادیه طلاو جواهر گفت: با توجه به اخبار منتشر شده برای توافق ایران و امریکا برای احیای برجام، از صبح امروز تا این لحظه، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر، شاهد کاهش حدود ۱۰۰۰ تومانی دلار هستیم و به دلیل کاهش قیمت ارز، قیمت سکه هم امروز حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمد کشتی‌آرای درباره کاهش تقاضای نوروزی خرید سکه و طلا به ایلنا گفت: پایان سال ۹۹ تقاضای خرید طلا و سکه به مناسبت ایام نوروز به شدت کاهش پیدا کرد و نسبت به سال‌های گذشته روند بسیار کاهشی بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که قیمت سکه تقریبا به ۲ برابر سال گذشته در همین ایام رسیده، توان خرید طلا و سکه بین مردم کاهش پیدا کرده است.

سکه

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت در بازار طلا و سکه به دلیل انتشار اخبار احتمال احیای برجام گفت: با توجه به اخبار منتشر شده برای توافق ایران و امریکا برای احیای برجام، از صبح امروز تا این لحظه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر، شاهد کاهش حدود ۱۰۰۰ تومانی دلار هستیم و به دلیل کاهش قیمت ارز، قیمت سکه هم امروز حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی با اعلام قیمت‌های امروز طلا و سکه اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۹ هزار تومان است. 

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 13053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha