پیش بینی بارش باران در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و رعدوبرق در ۲۳ استان طی امروز و کاهش محسوس دما در مناطقی از کشور از جمله شمال غرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و به‌صورت پراکنده در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، نیمه شمالی بوشهر، خوزستان و اصفهان ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده که شدت بارش‌های امروز برای نیمه شمالی خراسان رضوی است.

فردا در برخی مناطق استان‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها ادامه خواهد داشت و جو نسبتا پایدار و آرامی برای سایر مناطق کشور پیش بینی می‌شود. روزهای دوشنبه،‌سه‌شنبه و چهارشنبه نیز جو آرام و آسمانی صاف برای اکثر مناطق کشور پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق کشور دما به صورت محسوسی افزایش می‌یابد. این در حالی است که طی امروز با عبور توده هوای سرد از نوار شمالی کشور ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و نواحی مرکزی دما کاهش نسبی خواهد داشت. سپس فردا این کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور به‌صورت محسوسی خواهد بود. فردا برای سواحل nریای خزر و از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری در کل کشور روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و غرب خلیج‌فارس و طی فردا و روز دوشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 13008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha