پیامد ورود بانک‌ها به بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا گفت: کیفیت اجرای مصوبه ورود بانک ها به بورس بسیار مهم است، اما به دلیل اینکه بانک‌ها منابع زیادی در اختیار دارند پیامدهای مثبتی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ ابوالقاسم آقادوست درباره چرایی حمایت از سهم‌های بزرگ اظهار کرد: افرادی که از این سهم‌ها حمایت می‌کنند به این سهام اعتقاد دارند و به نظر می‌رسد سهم‌های کوچک بیش از اندازه رشد داشتند.

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا افزود: شاکله بازار همین سهم‌های بزرگ هستند و در شرایط هیجانی فروش اگر این حمایت‌ها ایجاد نشود می‌تواند کل بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: در واقع این سهم ها به دلیل اینکه بنیان خوبی دارند و اکثرا صادرات محور هستند، از آن‌ها حمایت می‌شود.

آقادوست بیان کرد: سهم‌های کوچک وزن کمی در بازار دارند، اما راه خود را پیدا می‌کنند.

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا خاطرنشان کرد: در تمام دنیا بازارهای مالی به دلیل اینکه در اکثر موارد هیجان بر تدبیر غلبه می‌کند نیاز به حمایت دارند و در همه کشورها این حمایت‌ها صورت می‌گیرد، نمی‌توان کل بازار را به مکانیسم عرضه و تقاضا سپرد در زمانی‌هایی که اصلاح بیش از اندازه صورت می‌گیرد باید حمایت انجام شود.

وی تصریح کرد: تا حدودی حمایت‌ها از بازار موفق بود و در مجموع شرایط مثبت است.

آقادوست درباره راهکار برای حمایت بازار افزود: بهترین راهکار حمایت حقوقی‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ است که در قیمت بالا سهم‌ها را فروختن، در قیمت پایین که جذابیت دارد خرید کنند و عملا بازار گردانی را برعهده بگیرند البته بازارگردانی نباید به صورت انفعالی باشد که منجر به نوسان گیری و استفاده از فرصت‌های بازار می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا درباره مصوبه ورود بانک‌ها به بازار سرمایه تاکید کرد: کیفیت اجرای این تصمیم بسیار مهم است، اما به دلیل اینکه بانک‌ها منابع زیادی در اختیار دارند پیامدهای مثبتی خواهد داشت.

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 1299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha