جدیدترین رنگ بندی کرونایی ایران/ ۲ هفته آینده شاهد افزایش آمار ابتلا هستیم + نقشه و جدول

درحالی به پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور بیانگر ایجاد کانون‌های بحران تازه‌ای در کشورمان به واسطه رشد قابل توجه جابه‌جایی مسافران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که قبل از تعطیلات نوروز تقریبا روند صعودی همه‌گیری کرونا در کشورمان به‌جز استان خوزستان مدیریت شده و تحت کنترل قرار گرفته بود با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضای سفر از سوی هموطنان علی‌رغم تمام هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا اکنون شاهد افزایش تعداد کانون‌های بحرانی و شهرستان‌های پرخطر هستیم.

به همین دلیل مسئولان بهداشت و درمان برای جلوگیری از ایجاد بحران تازه‌ همه‌گیری در کشورمان اقدام به تدوین محدودیت‌های جدیدی در سراسر کشور با توجه به رنگبندی‌های کرونایی کرده‌اند. بنابراین براساس سیاست‌های این ستاد محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمز و نارنجی اعمال شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، «در حال حاضر ۳۲ شهرستان قرمز و ۸۵ شهرستان نارنجی هستند و همچنین ۲۷۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.»

 رشد فزاینده شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی، از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورمان حکایت دارد که باید مراقبت های ویژه را به عمل آورد و با رعایت پروتکل های بهداشتی از همه گیری موج چهارم کرونا در کشور جلوگیری کرد.

نیمه دوم فروردین شاهد رشد موارد ابتلا هستیم

با توجه به رشد قابل توجه آمار موارد ابتلا بخصوص در شهرستان‌های گردشگرپذیر مسئولان وزارت بهداشت نسبت سیرصعودی ابتلا در دو هفته پایانی فروردین ۱۴۰۰ هشدار داده و معتقدند احتمال بازگشت تعداد موارد فوتی به ارقام ۳ رقمی دور از انتظار نیست.

به گفته این مسئولان بهترین راهکار برای مقابله با کرونا در شرایط فعلی رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده است که اگر در این دوره یعنی بعد از پایان تعطیلات نوروز هم مردم مثل قبل به آن بی‌توجهی داشته باشند دچار مشکلاتی بزرگتر از سال قبل در پیک اول خواهیم شد.

۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 12981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha