کاوه: دبیر من را به کشتی نیاورد/ سراغ کسی نرفتم تا مربی تیم‌ملی شوم

مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: وقتی دبیر رییس شد من در فدراسیون کشتی مسئولیت داشتم.

محسن کاوه در گفت‌وگو با میزان درباره انتقاداتی که به فهرست اعلامی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا می‌شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشتی بیشتر از هر چیزی نیازمند آرامش است و از تمام عزیزان خواهش می‌کنم در فضایی که به سمت المپیک می‌رویم به حفظ آرامش کشتی کمک کنند. تمام مسابقاتی را که پیش رو داریم در مسیر آماده‌سازی برای حضوری موفق در المپیک است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما در گام نخست کسب سه سهمیه باقیمانده در کشتی آزاد در همان مسابقات گزینشی اول است. برای انتخاب نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا و گزینشی بحث‌های زیادی شد که بر اساس آنالیز و تحلیل‌هایی که از سوابق کشتی‌گیران و حریفانشان صورت گرفت تصمیم به اعزام این نفرات گرفتیم.

*به دنبال این هستیم که عدالت رعایت شود

مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: همه بدانند که کشتی‌گیری که سهمیه المپیک می‌گیرد به هیچ عنوان ملی‌پوش ایران در این رقابت‌ها نخواهد بود، چون گزینه‌هایی دیگری هم این تمام اوزان داریم و حتما مسابقات انتخابی خواهیم داشت. فدراسیون و ما به عنوان اعضای کادرفنی به دنبال این هستیم که عدالت رعایت شود.

کاوه درباره ترکیب تیم آسیایی و انتقاداتی که به اعزام حسن یزدانی به این مسابقات می‌شود نیز عنوان کرد: درمورد ترکیب هم در هر وزن نفراتی مد نظر بودند که در نهایت به این نتیجه رسیدم که این ترکیب انتخاب شود. قرار گرفتن در شرایط مسابقه برای یزدانی مهم بود، اما باید طوری برنامه‌ریزی شود که تا المپیک از وی مراقبت کنیم.

وی افزود: یزدانی فاصله زیادی با رقیبان داخلی و خارجی‌اش دارد، اما در عین حال نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت، هرچند باید بیشتر تمرکز ما روی رقیب آمریکایی یزدانی به عنوان اصلی‌ترین حریفش باشد. امیدواریم از آسیایی تا المپیک مصدومیتی پیش نیاید و بتوانیم بهترین برنامه‌ریزی را برای موفقیت حسن در المپیک داشته باشیم.

*برخی طوری صحبت می‌کنند که انگار ما هیچ عقبه‌ای نداریم

کاوه درباره انتقاداتی که در فضای مجازی نسبت به سپردن هدایت تیم جوانان به او می‌شود گفت: برخی تنها انتقاد می‌کنند در حالی‌که من وظیفه دارم بین تمام چهار رده سنی هماهنگی ایجاد کنم تا این حلقه اتصال به خوبی برقرار شود. در این برهه هم رییس فدراسیون صلاح دید و با وجود عدم تمایل من، من را مجاب به پذیرش این مسئولیت کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه فضای مجازی تبدیل به فضای مزاجی شده و برخی دوستان از این طریق به دنبال تخریب کشتی هستند. من مدعی هستم که از ١٣ سالگی در کشتی حضور دارم و با این رشته بوده‌ام. چه زمانی که کشتی می‌گرفتم، چه زمانی که مربی - کشتی‌گیر بودم، مربی و مربی تیم ملی بودم و چه زمانی که در تیم ملی نبودم؛ اما بازهم در باشگاهم تمرین می‌دادم.

مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: سال‌ها تیم تهران را به قهرمانی کشور می‌بردم، در لیگ، بازی‌های آسیایی و المپیک مربیگری کرده‌ام و نیازی به روزمه‌سازی برای خودم ندارم. خیلی از کشتی‌گیران از شهرستان‌ها به باشگاه من می‌آمدند، اما حالا برخی طوری صحبت می‌کنند که انگار ما هیچ عقبه‌ای نداریم.

*نیازی به درست کردن کارنامه برای خودم ندارم

کاوه تصریح کرد: علیرضا دبیر من را به کشتی نیاورد که حالا برخی مسائل مطرح می‌شود. در دوره جدید من با دعوت بهروز نعمتی به فدراسیون کشتی آمدم و وقتی دبیر رییس شد من در فدراسیون کشتی مسئولیت داشتم. با فدراسیون‌های سیروس‌پور، طالقانی، امیررضا خادم، یزدانی خرم و حتی رسول خادم با تیم‌های ملی همکاری کرده‌ام و نیازی به درست کردن کارنامه برای خودم ندارم.

مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: برای اولین بار می‌گویم که من سراغ کسی نرفتم تا مربی تیم ملی شوم. اگر قرار باشد کارنامه‌ها مقایسه شود خیلی از دوستان حتی یک دهم من هم کارنامه ندارند. کدام مربی تیم ملی چه قبل و چه بعد از حضور در تیم ملی در باشگاه تمرین داده است. خیلی‌ها فقط دنبال نمایش هستند و چند دقیقه در باشگاه تمرین می‌دهند و فیلمش را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

وی عنوان کرد: همین الان هم که مدیر تیم‌های ملی هستم در باشگاه تمرین می‌دهم. از من ایراد می‌گیرند که چرا به عنوان مدرس به شهرستان‌ها می‌روم و به بچه‌های مردم آموزش می‌دهم، اما بدانند که من رسالت و هدف خودم را فراموش نمی‌کنم، چون اعتقاد دارم مدیریت پشت میز نشستن نیست و رسالت ما آموزش به کشتی‌گیران تمام رده‌های سنی بخصوص رده‌های پایه است.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 12957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha