بازدهی سال گذشته ۶۸۳ سهم مشخص شد+ جدول درصدهای عجیب و جالب

در برابر رشد ۱۵۵ درصدی شاخص طی سال گذشته، بازدهی سهام ۶۸۳ شرکت بورسی و فرابورسی با درصدهای عجیب و جالب مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس پرس؛  شاخص بورس طی ۱۲ ماه سال گذشته با رشد ۱۵۴.۹ درصدی از کانال ۵۱۲ هزارتایی به سطح یک میلیون و ۳۰۷ واحدی رسید. شرکت های بورسی و فرابورسی نیز با شرایط متفاوتی از منظر بازدهی روبرو بودند. به طوری که سهام ۷۸ شرکت دارای بازدهی منفی بود و در برابر بازدهی صفر ۱۴ شرکت، ۵۹۱ شرکت به بازدهی مثبت رسیدند.

براساس این گزارش، درحالی بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم، سود سالانه و افزایش سرمایه بدست می آید که طی سال گذشته، شرکت سرمایه گذاری استان خراسان شمالی با سرمایه ۶.۸ هزار میلیارد تومانی و حاضر در بازار دوم فرابورس با بازدهی ۱.۳ میلیون درصدی در صدر همه شرکت ها ایستاد.

شرکت کشت و صنعت جوین هم با بازدهی ۹۳۰۵ درصدی در پله دوم قرار گرفت. همچنین چهار شرکت قند بیستون، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، بیمه تجارت نو و بیمه پاسارگاد به ترتیب با بازدهی ۱۸۶۲، ۱۷۱۰، ۱۲۴۲ و ۱۰۷۴ درصدی و در پله سوم تا ششم قرار گرفتند.

در دسته بازدهی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰ درصدی نیز ۱۱ شرکت جای گرفته اند که معدنی دماوند، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، قند چهارمحال، بانک گردشگری، خوراک دام پارس، نصیر ماشین، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، صنعتی مینو، کف، فنرسازی زر و هلدینگ میدکو به ترتیب با بازدهی ۸۵۶، ۷۳۰، ۶۹۹، ۶۴۴، ۵۸۵، ۵۸۴، ۵۶۲، ۵۴۵، ۵۲۸، ۵۲۰ و ۵۲۰ درصدی در شمار این گروه محسوب می شوند.

در این میان، ۲۷۵ شرکت دارای بازدهی کمتر از ۵۰۰ تا ۱۰۰ درصدی بودند که شرکت های بزرگی همانند پالایشگاه تبریز با ۱۱۳ درصد، بانک ملت با ۱۱۸ درصد، شستا با ۱۳۳ درصد، فولاد مبارکه با ۲۱۱ درصد، چادرملو با ۲۵۰ درصد، بانک صادرات با ۲۷۱ درصد، ملی مس با ۲۸۲ درصد و ایران خودرو با ۳۳۲ درصد در این طبقه بندی قرار دارند.

همچنین ۷۸ شرکت نیز دارای بازدهی منفی تا ۵۷ درصدی بودند که در این شمار بورس تهران، فرابورس، بورس کالا، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی جهرم و لیزینگ ایران هستند.

گزارش بررسی بازدهی همه شرکت های حاضر در تابلو های معاملاتی بورس و فرابورس طی سال گذشته از طریق این لینک قابل دریافت و مشاهده است.

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 12932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha