۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
کد خبر: 12916
راز یاد گرفتن مهارت‌های جدید

یاد گرفتن مهارت‌های جدید در طول زندگی می‌تواند منجر به موفقیت شما در تمام مراحل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از آخرین باری که یک مهارت جدید یاد گرفتید، چه مدتی می‌گذرد؟

یک قانون قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «هر چیزی که شما را به جایی که امروز هستید، رسانده است، برای پیشرفت بیشتر کافی نیست.»

این بدان معناست که اگرچه مهارت و دانش حال حاضرتان برای موقعیت و همچنین استاندارد کنونی شما کافی است، اما برای پیشرفت در درآمد و استاندارد کلی زندگیتان و برای حرکت کردن به سمت قله‌های بلندتر، باید مهارت‌های جدیدی که برای رشد شخصی و حرفه‌ای شما لازم است‌ را یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

پیشرفت کنید، چرا که هیچ راه دیگری وجود ندارد جز این که در کل زندگی خود در کاری که انجام می‌دهید، بهتر شوید.

یک قانون دیگر هم وجود دارد که بیان می‌کند: «برای بهتر شدن زندگی، باید خودتان بهتر شوید.»

خبر خوب این است که هیچ محدودیتی برای بهتر شدن شما وجود ندارد. بنابراین، اگر عزم راسخی در تغییر دادن خود دارید، هیچ محدودیتی هم برای تغییر دادن زندگی خود ندارید و برای این منظور، شما باید هر روز و به هر روشی، به دنبال یک تغییر در زندگی و افزایش اطلاعات خود باشید.

راز یاد گرفتن مهارت‌های جدید

وقتی می‌خواهید یک چیز جدید یاد بگیرید، از کجا شروع می‌کنید؟

اولین کاری که برای یاد گرفتن یک مهارت جدید باید انجام دهید، این است که تصمیم بگیرید در کاری که می‌خواهید انجام دهید، جزو ۱۰ درصد برتر آن کار باشید.

به یاد داشته باشید هر کسی که جزو ۱۰ درصد برتر یک کار است، ابتدا جزو ۱۰ درصد نفرات پایینی آن کار بوده و بعد تصمیم گرفته است تا با نظم دادن به خود و کارش، به خوبی از پله های موفقیت آن دانش و مهارت بالا برود تا به نقاط بهتری برسد. بنابراین، شما هم می‌توانید هر کاری که دیگران کرده‌اند را انجام دهید.

حقیقت جالب این است که بهتر از شما وجود ندارد، هیچکس واقعا از شما باهوش‌تر نیست. زیرا همه افراد،  پتانسیل قابل توجهی در خود دارند که تا به حال از آن استفاده نکرده اند.

خوشبختانه، هیچ محدودیتی در مطالبی که می خواهید بیاموزید و آن ها را انجام دهید وجود ندارد به جز آن دسته از  محدودیت هایی که خودتان برای تغییر زندگیتان  تعیین می‌کنید.

چگونه بهترین ‌شوید؟

راه تبدیل شدن به بهترین فرد در یک مهارت ساده است.

آنچه ما دریافتیم این است که در هر شغل و زمینه‌ای، هرگز بیش ازپنج تا هفت زمینه مهم نیست و درواقع، این‌ها مهارت‌هایی هستند که شما باید به آن‌ها مسلط باشید تا بتوانید کار خود را به روشی عالی انجام دهید.

ضعیف‌ترین مهارت کلیدی می‌تواند نتیجه و درآمد شما را به بالاترین سطوح برساند و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی عالی باشید، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که یک زمینه مهم و ضروری که در آن ضعیف هستید، تعیین می‌کند که چقدر و با چه سرعتی می توانید به سمت بالا و جلو حرکت کنید.

معنی این امر این است که با بهتر شدن در ضعیف‌ترین زمینه مهارتی خود، می‌توانید سریع‌تر از هر فعالیت دیگری پیش بروید و پیشرفت کنید.

سبک یادگیری منحصر به خود را پیدا کنید

آیا می‌دانستید که هر فردی سبک یادگیری منحصر به خود را دارد؟

همه به یک روش یاد نمی‌گیرند یا دانش کسب نمی‌کنند. به همین دلیل، مهم است که روش یادگیری غالب خود را بشناسید تا بتوانید پتانسیل یادگیری خود را افزایش داده و برای کسب مهارت‌های بیشتر اطلاعات بیشتری را جذب کنید.

راز یاد گرفتن مهارت‌های جدید

چگونه یک مهارت جدید یاد بگیریم؟

سؤال اصلی این است که کدام مهارت است که اگر در آن کاملاً عالی باشید به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود با سرعت بیشتری پیشرفت کنید؟

پاسخ شما به این سؤال هرچه باشد، اما پاسخ صحیح این است که ضعیف‌ترین مهارت کلیدی شما باعث می شود که در حرفه خود با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و پیشرفت خود را به عنوان یک هدف یادداشت کنید.

بعد از آن، یک فهرست از کتاب‌هایی که می‌توانید بخوانید، دوره‌هایی که می‌توانید شرکت کنید، سی‌دی‌هایی که می‌توانید گوش کنید و افرادی که می‌توانند شما را کمک کنند را تهیه کنید و سپس یک فهرست از کارهایی تهیه کنید که بتوانید هر روز از این مهارت در آن کارها استفاده کنید تا آن را یاد بگیرید و مسلط شوید که به این ترتیب سرتان شلوغ خواهد شد.

روی چند مهارت تمرکز نکنید

روی یک مهارت واحد متمرکز شوید. بالاخص مهم‌ترین مهارتی که می‌تواند در این لحظه بیشترین کمک را به شما کند تا در حرفه خود بهتر شوید.

آیا می‌خواهید از اتفاق قابل توجهی که رخ می‌دهد، اطلاع پیدا کنید؟

همانطور که تمرکز خود را صرف بهتر شدن در یک مهارت واحد می‌کنید، شروع به پیشرفت همزمان در هر مهارت دیگری نیز می‌کنید. 

از آنجا که اکنون به فکر بهبود مستمر کار خود هستید، در هر کاری هم که انجام می‌دهید، روش‌هایی برای بهبود عملکرد خود مشاهده خواهید کرد که این موضوع باعث می شود درعرض چند ماه، مهارت جدیدی را یاد بگیرید که ممکن است همین نداشتن مهارت، مدت‌ها شما را عقب نگه داشته باشد.

همه مهارت‌ها قابل یادگیری هستند

خبر خوب دیگر این است که تمام مهارت‌های تجارت، فروش و کسب درآمد قابل یادگیری هستند.

همه این مهارت‌ها مکانیکی هستند و همه کسانی که در هر یک از این زمینه‌ها ماهر هستند، زمانی اصلاً قادر به انجام آن نبودند و آنچه که صدها هزار نفر دیگر انجام داده‌اند را از اول آغاز می‌کنند. بنابراین، شما هم تنها اگر نظم و عزم لازم را داشته باشید، می‌توانید این کارها را انجام دهید.

به یاد داشته باشید زندگی شما فقط زمانی بهتر می‌شود که خودتان بهتر شوید و اگر تصمیم برای شروع کار و یک مهارت و عزم جدی برای ادامه پیشرفت خود و همچنین ایجاد یک عادت جدید در خود را دارید، هیچ محدودیتی برای میزان پیشرفت شما وجود ندارد.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
کد خبر: 12916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha