کشف فسیلی با قدمت ۵۰۰ میلیون سال توسط کودک ۶ ساله

پسر بچه‌ای ۶ ساله فسیلی را کشف کرد که قدمت آن به حدود ۵۰۰ میلیون سال قبل برمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  پسری شش ساله و هندی‌الاصل فسیلی را در باغچه خانه‌اش در منطقه «وِست میدلندز» انگلیس پیدا کرد که مربوط به دوره ژوراسیک یعنی صدها میلیون سال پیش است.

این کودک که صدیق سینگ جامات نام دارد، این فسیل را هنگام بازی با جعبه ابزار فسیل یاب خود که به عنوان هدیه کریسمس دریافت کرده بود، در باغچه خانه کشف کرد.

فیش سینگ پدر صدیق می‌گوید که او قدمت فسیل را از طریق یک گروه در فیسبوک تعیین کرده و می‌خواهد این اکتشاف خود را با موزه زمین شناسی دانشگاه بیرمنگام به اشتراک بگذارد.

پس از جستجوی پاسخ به صورت آنلاین، به سینگ گفته شد که علائم فسیل نشان می‌دهد که این فسیل یک مرجان مجعد شاخ شکل است که قدمت آن بین ۲۵۱ تا ۴۸۸ میلیون سال تخمین زده شده است.

صدیق گفت که از یافتن فسیل در باغچه خانه خود "هیجان زده" است، زیرا او فقط به دنبال کرم‌ها در این باغچه بوده است.

وی افزود: من فقط داشتم برای کرم‌ها و چیزهایی مانند سفال و آجر زمین را می‌کندم، اما این سنگ را که کمی شبیه شاخ است پیدا کردم. فکر می‌کردم ممکن است که یک دندان یا کلوخ و یا یک شاخ باشد، اما در واقع یک تکه مرجان شاخ شکل بود.

فصیلی با قدمت ۵۰۰ میلیون سال که توسط کودک ۵ ساله کشف شد

پدر صدیق به آسوشیتدپرس گفته است که او و پسرش از یافتن این فسیل متعجب شدند. به گفته سینگ، این مرجان شاخی شکل در دوران ژوراسیک، "بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون سال پیش" شکل گرفته است.

سینگ درباره این کشف نادر توضیح بیشتری داد و گفت: "انگلیس در زمان تشکیل این فسیل به طور کامل در زیر آب بوده است. وی تاکید کرد که کشف هیجان انگیز خود را با موزه زمین شناسی دانشگاه بیرمنگام در میان بگذارد.

پدر صدیق گفت: بسیاری از افراد در مورد پیدا شدن این فسیل در باغچه ما اظهار نظر کرده اند. آن‌ها می‌گویند اگر با دقت بالایی نگاه کنیم می‌توانیم در هر کجا فسیل پیدا کنیم، اما یافتن قطعه‌ای جذاب مانند این مرجان شاخی شکل کاملاً بی نظیر و بی سابقه است.

انتهای پیام/

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 12904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha