علت خروج ۱.۲ هزار میلیارد تومانی نقدینگی سهامداران حقیقی‌

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به علت خروج ۱.۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها در چند ماه اخیر درباره چگونگی کنترل ورود و خروج هیجانی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد علیزاده با بیان اینکه خروج پول توسط حقیقی‌ها از بازار سرمایه به معنی جذب آن در سایر بازارها نیست بلکه به معنی نگهداری پول نزد کارگزاری ها است به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا زمانی که حقیقی‌ها دوباره بازار را امن ببینند و اقدام به خرید سهم کنند البته ممکن است حقیقی‌ها نقدینگی را از بازار خارج کرده و به سمت صندوق‌ها با درآمد ثابت رفته باشند.

وی افزود:در چند ماه اخیر ۱.۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شده است. تغییرات و نوسانات شاخص، بازار سرمایه را در شرایط جدیدی قرار داده که نمی‌توان چشم اندازی را برای آینده بازار پیش بینی کرد و همین امر باعث شده تصمیم گیری‌ها بسیار سخت و نیاز به ظرافت و دقت بیشتری داشته باشد. به همین دلیل حقیقی‌ها سهم‌ها را فروخته اند و نقدینگی حاصل از آن‌ را بصورت راکد نزد کارگزاری نگه داشته اند تا از ضرر بکاهند.

علیزاده درخصوص چگونگی کنترل ورود و خروج هیجانی نقدینگی توسط حقیقی‌ها توضیح داد: هر عامل انسانی که دخل و تصرف کند، بازار به آن واکنش نشان می‌دهد اما این به معنی عدم نظارت سازمان بورس نیست بلکه بهتر است یک سازمان واسط وجود داشته باشد تا بر عملکرد سازمان بورس نظارت و اتفاقات را بصورت واقعی اعلام کند. این عوامل باعث اطمینان خاطر و کاهش رفتارهای هیجانی سهامداران خواهد شد. هر چه این رفتارهای هیجانی کنترل شود، بازار روند بهتری را دنبال خواهد کرد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 12893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha