شما بگویید: ترکیب ایران مقابل سوریه؟ + تصاویر

دراگان اسکوچیچ در سومین تجربه سرمربیگری‌اش در تیم ملی فوتبال ایران چالش جدی برای انتخاب ترکیب اولیه خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، از ساعت ۱۷:۳۰ امروز سه شنبه دهم فروردین‌ماه تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف سوریه می‌رود؛ دیداری که پس از تقابل با بوسنی و ازبکستان، سومین تجربه حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران به شمار می‌رود. اسکوچیچ برای این دیدار دوستانه از ۲۴ بازیکن (متشکل از بازیکنان شاغل در لیگ و لژیونرها) دعوت کرده است و حالا چالش انتخاب ترکیب اولیه را در مقابل خود دارد.

در خط دروازه علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حامد لک در دسترس اسکوچیچ هستند؛ در دو تجربه گذشته اسکوچیچ نیازمند مسئولیت حراست از دروازه تیم ملی را داشته اما حالا با حضور بیرانوند و البته با توجه به آمادگی لک که به دلیل کرونایی شدن رشید مظاهری به اردوی ملی دعوت شد، باید دید انتخاب نهایی اسکوچیچ برای حضور در دروازه کدامیک از این سه دروازه‌بان آماده خواهد بود.

در دفاع میانی شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی و عارف آقاسی بازیکنانی هستند که اسکوچیچ با توجه به سبک بازی تیم ملی می‌تواند از میان آن‌ها دو نفر را انتخاب کند؛ خلیل زاده و کنعانی‌زادگان سابقه همبازی بودن در تیم پرسپولیس را دارند و به نظر شانس بیشتری برای حضور در خط دفاعی تیم ملی دارند.

در سمت راست جعفر سلمانی و مهدی تیکدری فرصت دارند تا اولین بازی ملی خودشان را تجربه کنند؛ بازیکنانی جوانی که با نظر اسکوچیچ به جای بازیکنانی مثل وریا غفوری و مهدی شیری دعوت شده‌اند و البته رقیبی مثل سیامک نعمتی هم در ترکیب تیم ملی دارند اما چون نعمتی در لیست تیم ملی در جمع هافبک‌ها دعوت شده، احتمال حضور او در دفاع راست چندان قوی نیست.

میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی دفاع چپ‌های در دسترس سرمربی کروات تیم ملی هستند؛ محمدی سابقه بازی در تیم ملی را دارد اما جلالی اولین تجربه حضورش در تیم ملی بزرگسالان را به دست آورده و باید دید سرمربی تیم ملی فرصت بازی را هم به او در جدال با سوریه خواهد داد یا میلاد محمدی در جناح چپ همچنان وظیفه دفاعی خود را انجام می‌دهد.

برای چینش کمربند میانی زمین اسکوچیچ بازیکنان باکیفیت پرشماری را در اختیار دارد؛ از احسان حاج‌صفی و امید ابراهیمی تا احمد نوراللهی و علی کریمی. بازیکنانی که همگی تجربه بازی برای تیم ملی را دارند و احتمالا اسکوچیچ دو نفر از میان آن‌ها برای چینش سیستم ۱-۳-۲-۴ تیم ملی استفاده خواهد کرد. کریمی البته در تمرین امروز از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شده و شرایط او برای بازی امروز چندان مشخص نیست.

علی قلی‌زاده، سیامک نعمتی، امید نورافکن و وحید امیری وینگرهای آماده و در اختیار کادرفنی تیم ملی هستند؛ قلی‌زاده و نعمتی در سمت راست توانایی بازی دارند و نورافکن و امیری در جناح چپ. هر چهار بازیکن در هفته‌های گذشته در تیم‌های باشگاهی‌شان آمادگی بالایی از خود نشان داده‌اند و انتخاب دو بازیکن از میان آن‌ها کار دشواری برای کادرفنی تیم ملی برای انتخاب ارنج ۱۱ نفره دیدار با سوریه است.

سخت‌ترین انتخاب کادرفنی تیم ملی در خط حمله است؛ جایی که از سردار آزمون و مهدی طارمی تا سجاد شهباززاده و کریم انصاری‌فرد و اللهیار صیادمنش همگی در اوج آمادگی‌شان به سر می‌برند و چالش جدی را برای اسکوچیچ ایجاد کرده‌اند؛ در این میان البته با توجه به سابقه بازی آزمون و طارمی در کنار یکدیگر، شانس بازی همزمان این دو بازیکن از ابتدا در ترکیب تیم ملی بیشتر از دیگر مهاجمان به نظر می‌رسد و آن‌ها احتمالا به صورت تعویضی به ترکیب تیم ملی اضافه خواهند شد.

شما همراهان عزیز می‌توانید نظر خود را درباره ارنج و ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای دیدار امروز مقابل سوریه در بخش نظرات اعلام کنید.

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 12888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha