انتخابات ریاست جمهوری ناجی بورس می شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: عمق تاثیر گذاری انتخابات با توجه به تجربه دوره‌های گذشته در بازار سرمایه کم است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه اظهار کرد: انتخابات صد در صد بر بازار سرمایه تاثیر گذار خواهد بود. دو بعد در فضای کسب و کار در حوزه بازار سرمایه وجود دارد اول ابعاد تکنیکی و بنیادی است که سطح عمومی قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دوم جو روانی بازار است. جو بازار به دلایل مختلف از جمله اظهار نظرهای سیاسی و اقتصادی و تهدیدهایی که در سطح جغرافیای صورت می‌گیرد پدید می‌آید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: انتخابات ریاست جمهوری نیز از لحاظ مسائل و ریسک‌هایی که ممکن است برنامه‌های اقتصادی یک دولت نسبت به دولت دیگر داشته باشد بر بازار سرمایه تاثیر گذار است. در همه کشورهای دنیا شور و شوق انتخاباتی به صورت مثبت و در ابعادی به صورت منفی خودش را نشان دهند.

آقا بزرگی در مورد اینکه حضور احزاب مختلف  چگونه می‌تواند بورس را تحت تاثیر قرار دهد؟ گفت: بله در دوره پیش نیز همین اتفاق افتاد، معمولا به این شکل است که نامزدها خیلی سعی دارند که امید بخشی مناسب به بازار سرمایه بدهند و از این جهت به دلیل کثرت تعداد فعالان بورس یکی از هدف‌های خوب برای سیاسی‌ها شناخته می‌شود و با جلب نظر اهالی بازار سرمایه می‌توانند رای خوبی کسب کنند. امسال هم  این موضوع می‌تواند یکی از رمزهای موفقیت نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات باشد.

این کارشناس اظهار کرد: تا کنون هیچ دولتی وجود نداشته که نیت آن سرکوب بازار سرمایه باشد، دولت فعلی به دلیل انتظارات و منافعی که در قبل فروش اوراق، فروش سهام شرکت‌های تحت پوشش به طور مستقیم یا غیر مستقیم دارد هموار سعی کرده است که بازار سرمایه را حداقل از در گفتار سرپا نگهدارد، تغییراتی که سه بار در هیئت مدیره بورس صورت گرفته این حسن نیت دولت را نشان می‌دهد.

آقا بزرگی در مورد تاثیرات انتخابات دوره‌های گذشته بر بورس بیان کرد: انتخابات ایران نیز به صورت مقایسه‌ای در سال‌های گذشته همواره نشان داده است که بورس نیز تحت تاثیر قرار گرفته می‌شود، اما در گذر زمان اثبات شد که این تاثیرات کم رمق بوده، یعنی خوشبختانه عمق زیادی ندارد حتی در دولت هستم و نهم هم به سبب دیدگاهی که نسبت به بازار سرمایه وجود داشت، بخش بزرگی از ریزش‌ها و اصلاحات سهام در آن زمان رخ داد و بعد با مشاوره‌هایی که به ایشان دادند با گذشت زمان این مخالفت با بورس کمتر شد و بهبود پیدا کرد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 12884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha