مشخصات کلی شرکت ۲۰ میلیاردی درج شده و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

شرکت محصولات کاغذی لطیف با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس پرس، شرکت محصولات کاغذی لطیف پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۷ اسفند با نماد "لطیف" در گروه محصولات کاغذی به عنوان صد و چهل و چهارمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام شامل عرضه به عموم و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری بایستد. همچنین تعهد عرضه ۱۲.۵ درصد دیگر ظرف مدت ۶ ماه از زمان عرضه اولیه از سهامدار عمده اخذ شده است.

معرفی شرکت

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت محصولات کاغذی لطیف در هفتم خرداد سال ۱۳۶۴ تاسیس و عملیات اجرایی را در اواخر سال ۷۰ در شهر هشتگرد در زمینی به مساحت ۶۵ هزار متر مربع و زیربنای حدود ۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۵ هزار تن محصولات کاغذی آغاز کرد. شرکت از دوم تیر سال ۷۳ تولید آزمایشی را آغاز و در ۱۹ مرداد سال ۷۳ شروع به بهره برداری کرد. در سال ۸۸ با اجرای پروژه بهسازی کمی و کیفی خط تولید، ظرفیت اسمی به ۲۰ هزار و ۴۷۲ تن افزایش یافت.

همچنین شرکت اقدام به ثبت یک علامت تجاری جدید به نام آسو در سازمان ثبت اسناد و املاک جهت فروش محصولات بسته بندی کرده است. در حال حاضر این شرکت جزو واحدهای تجاری فرعی گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین واحد تجاری نهایی سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شامل تاسیس و اداره کارخانجات به منظور تهیه و تولید و فروش انواع کاغذ با گراماژ پایین کاغذ تیشو و سایر محصولات بهداشتی ساخته شده از کاغذ و مشتقات آن و واردات و ابزار و تجهیزات و ماشین آلات و مواد اولیه و کالاهای نیمه ساخته شده مرتبط با آن و کالای ساخته شده و انجام کلیه عملیات و معاملات و فعالیت‌های تولیدی و تجاری که برای مقاصد بالا و یا تسهیل اجرایی آنها بطور مستقیم یا غیرمستقیم لازم و یا مفید باشد، سپرده گذاری و سرمایه گذاری و مشارکت در سایر شرکت‌ها و موسسات تولیدی و بازرگانی و خدماتی و اعتباری از طریق تاسیس و تعهد سهام شرکت‌های تولیدی جدید و یا خریدار تعهد سهام شرکت های موجود، بطور کلی شرکت می‌تواند به کلیه عملیات فعالیت‌ها و معاملات مالی و تجاری صنعتی که بطور مستقیم و غیرمستقیم به تمام و یا هر یک از موضوعات مشروح فوق مربوط باشد، مبادرت کند. فعالیت اصلی در سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ تولید و فروش انواع کاغذ تیشو بوده است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۲۴۵ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی ۹ مرحله افزایش سرمایه به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است و ۹۹.۸ درصد مالکیت شرکت به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین اختصاص دارد.

اهداف و سیاست های اجرایی

- ارتقا و حفظ ۱۲ درصد از سهم تولید واقعی بازار تیشو

- دسترسی به حاشیه سود ۲۵ درصدی

- اختصاص ۱۵ درصد از کل ظرفیت تولید شرکت به صادرات

- اختصاص ۱۵ درصد ظرفیت تولید شرکت محصولات بسته بندی

- حفظ و افزایش رضایتمندی ذینفعان به میزان ۵ درصد سالانه

انواع محصولات

محصولات شرکت انواع تیشو جهت تولید محصولات مختلف از جمله انواع دستمال کاغذی، کاغذ توالت، حوله آشپزخانه، دستمال سفره و ...‌. است.

ظرفیت تولید و تولید واقعی

کاهش ظرفیت عملی در دوره شش ماهه منتهی به شهریور سال ۹۹ به دلیل تولید تیشو و گراماژ پایین تر جهت افزایش کیفیت محصولات است.

نحوه قیمت گذاری محصولات

محصولات شرکت در گروه کالاهای سازمان حمایت قرار ندارد لذا از شمول نرخ‌گذاری توسط سازمان فوق خارج است. نرخ فروش محصولات توسط هیات مدیره تعیین می شود. عمده عوامل موثر در تعیین نرخ فروش، بررسی کشش بازار و نرخ ارز، شرایط اقتصادی حاکم، قیمت تمام شده محصول و تغییرات نرخ مواد اولیه و نرخ فروش رقبا است.

اطلاعات بازار فروش محصولات شرکت و ۸ رقیب عمده در تولید تیشو

صورت سود و زیان سه سال مالی اخیر

طرح های توسعه ای

انتهای پیام. /

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 12881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha