انتشار تصاویر رسمی از داخل کابین مرسدس بنز ای کیو اس ۲۰۲۲

تصاویری از کابین خودرو لوکس مرسدس EQS مدل ۲۰۲۲ به طور رسمی منتشر شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آینده وسایل نقلیه مرسدس بنز بسیار هیجان انگیز است و این هیجان با مرسدس EQS کاملاً جدید ۲۰۲۲ کامل می شود. EQS ، اولین مدلی است که بر اساس معماری مدولار این شرکت برای خودروهای الکتریکی کلاس لوکس و اجرایی ساخته شده است.

به همین ترتیب، به طراحان اشتوتگارت این آزادی داده شد که طراحی داخلی و تجربه کاملاً تازه‌ای را برای راننده و سرنشینان ایجاد کنند. نسخه تولیدی کابین کاملاً متفاوت از کانسپت EQS است،.

MBUX هایپر اسکرین جدید در خط مقدم این تکامل طراحی است که توسط سه نمایشگر بزرگ در زیر یک شیشه ضد خراش ارائه شده است که کل داشبورد را پوشانده است. نکته قابل توجه، این سیستم از هشت هسته پردازنده، ۲۴ گیگابایت RAM و ۴۶.۴ گیگابایت در هر ثانیه پهنای باند RAM بهره می‌برد.

انتشار تصاویر رسمی از داخل کابین مرسدس EQS ۲۰۲۲

اگرچه در تصاویر رسمی دیده نمی‌شود، مدل پایه EQS مجهز به MBUX Hyperscreen از طرح دیگری برخوردار خواهد بود. فراتر از MBUX Hyperscreen، مرسدس گفت که EQS ساخته شده است تا تقریباً تمام حواس انسان از جمله بینایی، شنیداری، بویایی و پلک زدن را درگیر کند.

بله، بویایی، زیرا EQS با فیلتر High Efficiency Particulate Air (HEPA) ارائه می‌شود که هوای خارج از داخل کابین را تمیز و فیلتر می‌کند. به عنوان بخشی از بسته Air-Balance، EQS دارای عطرهای معطر فعال نیز است که با رایحه‌ای جدید به نام No.۶ Mood Linen ارائه می‌شود.

انتشار تصاویر رسمی از داخل کابین مرسدس EQS ۲۰۲۲
از لحاظ درک لمسی، MBUX Hyperscreen بازخورد لمسی را ارائه می‌دهد که از بازخورد نیرو در نمایشگرهای مرکز و مسافر استفاده می‌کند. همچنین ۱۲ محرک در زیر سطوح صفحه لمسی قرار دارند که می‌توانند لرزش ملموسی را هنگام تماس ایجاد کنند. از دیگر عناصر داخل کابین که حس لامسه را تحریک می‌کند، مواد استفاده شده است.

بدیهی است که چشم در کانون اصلی طراحی داخلی EQS است. از طرف دیگر گفته می‌شود پانل‌های درب از طراحی داخلی فضاهای مدرن زندگی گرفته شده‌اند. تحریک شنیداری حتی قبل از ورود راننده و سرنشینان به EQS ۲۰۲۲ آغاز می‌شود، با نزدیک شدن صدا و ورود به خودرو، صداهایی از آن‌ها استقبال می‌کند.

به غیر از سیستم صدای فراگیر، ۱۵ بلندگوی Burmester، دو منظوره وجود دارد که به طور استاندارد با این وسیله نقلیه ارائه می‌شوند که به نام Waves Silver و Vivid Flux است، در حالی که صداهای رانندگی که بسته به حالت رانندگی و سایر ورودی‌های دینامیکی راننده تغییر می‌کنند، اختیاری هستند و تولید شده توسط بلندگوهای داخلی هستند.

از همه مهم‌تر، EQS با صداهای تسکین دهنده‌ای به نام Forest Glade، Sounds of the Sea و Summer Rain در دسترس است که می‌تواند در هنگام توقف انتخاب شود تا آرامش ایجاد کند. به عبارت دیگر، مرسدس می‌خواهد هنگام شارژ باتری EQS، بدن راننده نیز استراحت کند. 

۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 12863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha