گردش کرونای انگلیسی علت نارنجی شدن تهران!

فرمانده عملیات ستاد مدیریت کرونا در تهران با اشاره به بستری ۳۲ درصد مبتلایان کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه گفت: رنگ تهران به دلیل ویروس جهش یافته انگلیسی به نارنجی تغییر پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علیرضا زالی با اشاره به این که زنگ خطر افزایش بار بیماری کرونا در تهران به صدا درآمده است، اظهار کرد: وضعیت افزایش شیوع بیماری امروز تهران با توجه به افزایش ترددها، تراکم جمعیت و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قابل پیش‌بینی بود.

وی با اشاره به روند رو به افزایش مراجعان سرپایی در کلان شهر تهران افزود: فراز و فرود و افزایش بار بیماری به عنوان اولین شاخص هشدار پیشروی کرونا در تهران بیش از پیش پدیدار می‌شود. 

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: با افزایش تست‌های PCR  مثبت طبیعتا باید منتظر بالارفتن میزان بستری و در ادامه افزایش حجم بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه باشیم.

وی تاکید کرد: روندی افزایش بیماری کرونا که امروز در تهران شاهد آن هستیم از نظر زمان مربوط به هفته‌های آخر اسفندماه است.

 زالی با بیان این که روند بار بیماری کرونا رو به افزایش است گفت: این درحالی است که هنوز آثار سفرهای نوروزی به لحاظ شیوع اپیدمی در تهران نمایان نشده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: با توجه به ماهیت بیماری کرونا تاثیرات مسافرت‌های درون شهری و برون شهری عید نوروز در هفته دوم تعطیلات مشخص خواهد شد.

 زالی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین‌ دلایل تغییر رنگ اپیدمی درتهران از زرد به نارنجی، ویروس جهش یافته انگلیسی کووید است.

وی با اشاره به سرعت سرایت پذیری و چرخش گونه‌های جهش یافته کرونا تصریح کرد: شرایط کنونی تهران به دلیل ویروس جهش یافته کرونا نارنجی اعلام شده و این درحالی است که بسیاری از مراکز اداری و تجاری در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند. 

وی با اشاره به این‌که تعداد مراجعان بستری و سرپایی با علائم ابتلا به کرونا عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داده خاطرنشان کرد: دو هزارو ۷۲۸ بیمار درتهران‌ با تشخیص کرونا بستری شده‌اند که متاسفانه از این تعداد حدود ۹۰۰ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 زالی با بیان این که ۳۲ درصد مبتلایانی که با علائم کرونا تحت درمان هستند در بخش‌های مراقبت های ویژه تحت درمان هستند خاطرنشان کرد: این موضوع که از هرسه بیمار مبتلا به کووید یک نفر با علائم حاد به بخش مراقبت ویژه منتقل می شود بسیار نگران کننده است. 

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که تعداد مراجعان سرپایی باعلائم مشکوک به کرونا رشد قابل توجهی در تهران را نشان می دهد افزود: ۵۱۸ مورد بستری کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران گزارش شده که متاسفانه از این تعداد ۱۲۵ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مستقیماً بستری شده‌اند، مفهوم این آمار این است که ۲۵ درصد از مراجعان با شرایط سخت بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

زالی یادآور شد: بر اساس شاخص‌ها تهران در شرایط نارنجی کرونایی به سر می‌برد و در شهرستان‌های ری و شمیرانات هم شرایط به همین گونه است.

وی گفت: بعضی شهرستان‌های اطراف تهران نیز از آبی به زرد تغییر رنگ داده‌اند، که این موضوع بسیار نگران کننده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که شرایط نارنجی محدودیت‌ها و شرایط خطرناک‌تری را ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد شکل‌گیری خوشه‌های جدید بیماری که مهم‌ترین ره آورد ازدحام‌ها و تردد های هفته‌های واپسین اسفند ماه است یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بار پاندمی کروناست. 

زالی ادامه داد: کماکان میزان فاصله بین بستری شدگان و ترخیص شدگان عدد قابل توجهی است و این موضوع خبر از افزایش بار بیماری می‌دهد. 

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 12839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha