واریز سود ۱۲۲ شرکت بورسی از طریق سجام

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری گفت: سود ۱۲۲ شرکت بورسی در سال ۹۹ از طریق سامانه سجام واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریبا اخوان معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی در رابطه با واریز سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام، اظهار کرد: یکی از اطلاعاتی که هنگام ثبت نام مشتریان در سامانه جامع مشتریان یا همان سجام گرفته می‌شود، شماره حساب بانکی مشتریان است، ناگفته نماند که این شماره حساب‌ها برای صحت سنجی از طریق سامانه شبای بانک مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او افزود: یکی از کاربردهای سامانه سجام پرداخت و توزیع سود به صورت متمرکز است به همین منظور می‌توان به واریز سود ۱۲۲ شرکت بورسی از طریق این سامانه در سال ۹۹ اشاره کرد.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: از دو ریال تا شانزده هزار و پانصد ریال بابت هر سهمی که شرکت‌ها به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز کردند ما همان مقدار را به حساب سهامدارانشان واریز کردیم. براین اساس شرکت‌هایی که از طریق سجام اقدام به پرداخت سود کردند توانستند ۹۷ درصد از سود سهامدارانشان را واریز کنند.

اخوان گفت: از تمام شرکت‌هایی که مجمع سود تقسیمی را برگزار کردند فقط ۱۲۲ شرکت سودشان را ما از طریق سجام واریز کردیم و رویه ما بقی همانند گذشته از طریق سیستم‌های بانکی بوده است.

او بیان کرد: اگر خلاء‌های قانونی که در بازار سرمایه وجود دارد رفع شود و ناشران موظف شوند که سودشان را از طریق سجام واریز کنند ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی ظرفیت‌های لازمه را برای انجام تمامی امور از جمله پرداخت سود داریم.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی تصریح کرد: این خلاء‌های قانونی یعنی الزام تمام ناشران، باید از طریق مجلس رفع و تصویب شود.

اخوان گفت: حضور شرکت‌ها برای واریز سود از طریق سامانه سجام به دلیل افزایش مزایا سبب شده تا شرکت‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حضور فعال تری داشته باشند.

او بیان کرد: پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام سود دوسویه دارد به سبب آنکه برای ناشر قیمت توزیع سودش کمتر می‌شود و برای سهامدار در وقتش صرفه جویی می‌شود.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی در پایان تصریح کرد: سود سهام عدالت از طریق شماره شباهایی که از قبل وارد شده، واریز می‌شود و در نتیجه  نیاز چندانی  به سجامی شدن  افراد نیست.

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 12831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha