گزارش روزانه صندوق‌های ETF (۷ فروردین ۱۴۰۰)/ پالایش سال نو را با بیشترین کاهش قیمت آغاز کرد

در بورس امروز ۱۷۳میلیارد تومان دارا یکم و ۲۵۶میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۶میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۲۵۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۳۱میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «کمند» را به ارزش ۱۲میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (هشت درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) رشد ۳.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق «پالایش» با زیان ۲.۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۸درصد) در رابطه با صندوق سپهر کاریزما (کاریس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۴۳۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و کمترین افزایش قیمت (۰.۲درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۶میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی حدود ۳۵میلیارد تومان بود.

بورس

۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 12821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha