جزئیات ثبت املاک مردم در سامانه ملی املاک و اسکان/ خانوارها می‌توانند اقامتگاه فرعی داشته باشند

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: خانوارها به جز محل اصلی سکونت می‌توانند یک اقامتگاه فرعی نیز داشته باشند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده با یادآور این‌که ۵ آذرماه سال گذشته اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۵۴ الحاقیه مرتبط با خانه‌های خالی توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: این اقدام با دو هدف شناسایی خانه‌های خالی و شناسایی سکونت هموطنان مبنی بر این‌که در چه واحدی و در چه شهری است، عملیاتی شد.

وی ادامه داد: این کار کمک می‌کند تا ابزار برنامه‌ریزی مسکن در کشور را در اختیار داشته باشیم. بر این اساس تمام سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی، مالک یا مستأجر مکلف هستند اطلاعات تمام املاک مورد مالکیت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند.

وی افزود: یک واحد مسکونی به‌عنوان محل اقامت اصلی تلقی شده و یک واحد دیگر هر خانوار در شهر غیر از محل سکونت به‌عنوان اقامتگاه فرعی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ثبت ملک توسط مردم شامل تمام واحدها با  هر کاربری (مسکونی، تجاری، اداری) می‌شود و چنانچه این املاک ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول پرداخت جرایم مالیاتی خواهند شد.

۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 12781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha