شب عجیبی که رونالدو طلسم شده بود + تصاویر

کریستیانو رونالدو در دیدار مقابل آذربایجان فرصت های بی شمار گلزنی را از دست داد و در راه باز کردم دروازه این تیم ناکام بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، در دور اول از رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، تیم های پرتغال و آذربایجان در استادیوم آلیانز شهر تورین (ورزشگاه خانگی یوونتوس) به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با بک گل به سود پرتغال به پایان رسید که آن تک گل نیز توسط مدودوف مدافع آذربایجان به ثمر رسید که به اشتباه وارد دروازه این تیم شد.

کریستیانو رونالدو که با به ثمر رساندن ۱۰۲ گل برای تیم ملی پرتغال، به دنبال شکستن رکورد تعداد گل های ملی علی دایی است، امید زیادی داشت که در مقابل تیم نه چندان قدرتمند آذربایجان، به تعداد گل های ملی خود بیفزاید ولی در کمال تعجب او در برابر سد دفاعی حریف ناکام بود.

رونالدو در این مسابقه بارها و بارها شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد و با شوت از راه دور، ضربات سر، ضربات ایستگاهی و... ۸ بار به سمت دروازه آذربایجان شوت زد ولی هر بار در باز کردن دروازه محمد علیف سنگربان حریف ناکام بود که یا ضربات او به بیرون می رفتند، یا توسط مدافعین بلوکه می شدند و یا سنگربان آذربایجان آنها را مهار می کرد.

رونالدو که در این دیدار برای باز کردن دروازه حریف بسیار پرتلاش ظاهر شد و در بطن اصلی اکثر حملات تیم فرناندو سانتوس حضور داشت، ضربات او راهی به چارچوب دروازه حریف پیدا نکردند و شکستن رکورد علی دایی برای او، حداقل برای مدتی به تعویق افتاد.

نخستین موقعیتی که رونالدو از دست داد، در دقیقه ۱۶ بود. جایی که او با پاس روبن نویس با محمد علیف تک به تک شد ولی سنگربان آذربایجان رونالدو را ناکام گذاشت هر چند کمک داور به نشانه آفساید فوق ستاره یوونتوس، پرچم خود را بالا برده بود.

در دقیقه ۲۲ سانتر خوب نونو مندس درون محوطه جریمه به رونالدو رسید ولی ضربه سر او از دقت لازم برخوردار نبود و توپ CR۷ از بالای دروازه به بیرون رفت.

رونالدو یک دقیقه بعد باز هم صاحب یک فرصت شد. سانتر ژوائو موتینیو درون محوطه جریمه در حالی به رونالدو رسید که او مدافعی از آذربایجان را در کنار خودش نمی دید. ولی ضربه سر او به حدی کم جان بود که محمد علیف آن را به راحتی مهار کرد.

دو ضربه ایستگاهی پشت سر هم نیز رونالدو را به گل نرساند. ضربه نخست او چسبیده به خط محوطه جریمه به دست آناتولی برخورد کرد و داور این دیدار یه ضربه ایستگاهی دیگر در چند متر جلوتر به سود پرتغال اعلام کرد. این بار ضربه رونالدو در حالیکه نزدیک بود وارد دروازه شود، به صورت ماخمدوف برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۹ کرنر ارسالی برونو فرناندز به روی دروازه دقیقا به جایی رفت که رونالدو ایستاده بود ولی ضربه بغل پای این بازیکن از شدت کافی برخوردار نبود و سنگربان آذربایجان این توپ را نیز مهار کرد.

رونالدو در دقیقه ۲۸ برای زدن یک ضربه سر روی سانتر ارسالی به روی دروازه آذربایجان، با کاپیتان حریف درگیر شد و او برای ستاره تیم ملی پرتغال ایجاد مزاحمت کرد و همین مسئله باعث شد تا رونالدو نتواند به خوبی روی این توپ اثر بگذارد.

دو ضربه ایستگاهی پشت سر هم نیز رونالدو را به گل نرساند. ضربه نخست او چسبیده به خط محوطه جریمه به دست آناتولی برخورد کرد و داور این دیدار یه ضربه ایستگاهی دیگر در چند متر جلوتر به سود پرتغال اعلام کرد. این بار ضربه رونالدو در حالیکه نزدیک بود وارد دروازه شود، به صورت ماخمدوف برخورد کرد و راهی کرنر شد.

در دقیقه ۴۴ رونالدو شانس خود برای باز کردن دروازه آذربایجان را از پشت محوطه جریمه امتحان کرد ولی مدافعین هوشیار حریف روی پای او آمده و مانع از گلزنی رونالدو شدند. او از اینکه بازیکنان آذربایجان به خوبی مهارش کرده و برایش ایجاد مزاحمت کرده اند، درمانده شده بود.

یکی از بهترین موقعیت هایی که کریستیانو رونالدو در این دیدار از دست داد، به اولین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه اول بازمیگردد. جایی که پاس روبن نویس به دهانه دروازه، درون محوطه ۶ قدم به رونالدو رسید و این بازیکن در حالیکه برای زدن یک ضربه آکروباتیک خودش را آماده کرده بود، با ضربه سر به موقع علی قربانی مواجه شد و این بازیکن سابق استقلال، مانع از این شد تا فوق ستاره پرتغالی، یکی از گل های زیبای خودش با ضربه برگردان را برای پرتغالی ها به ثمر برساند.

هرچند پرتغال توانست با یک گل بخودی نخستین سه امتیاز خود در دور مقدماتی جام جهانی را کسب کند ولی تعداد گل های ملی رونالدو در عدد ۱۰۲ باقی ماند. ضمن اینکه از سال ۲۰۱۲ به بعد، این برای نخستین بار است که رونالدو مقابل تیم های ملی که در رنکینگ فیفا رتبه بالاتر از ۱۰۰ دارند، در امر گلزنی ناکام مانده است. او آخرین بار در سال ۲۰۱۲ و مقابل ایرلند شمالی که رتبه سه رقمی در رنکینگ فیفا دارد، در گلزنی ناکام مانده بود و حالا پس از ۹ سال، یاران علی قربانی، فوق ستاره دنیای فوتبال را در امر گلزنی ناکام می گذارند.

۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 12777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha