ایران گلزن‌ترین تیم دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه آسیا است

سایت نشریه آ اس با انتشار گزارشی، تیم ملی فوتبال ایران را به عنوان گلزن‌ترین تیم دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سایت نشریه آ اس اسپانیا به بهانه از سرگیری دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا با انتشار گزارشی به استقبال این بازی‌ها رفت.

در این گزارش آمده است:

مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا پس از تعلیق طولانی مدت به دلیل شیوع ویروس کرونا، دوباره از سر گرفته شده اند.

در حالی که شیوع ویروس کرونا همچنان بر فعالیت‌های ورزشی در سطح جهان تأثیر می‌گذارد، مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ پس از ۱۱۰ روز وقفه، روز پنجشنبه از سر گرفته شدند.

در سال ۲۰۲۰ تنها یک بازی از مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا برگزار شد که طی آن قطر ۵ بر صفر برابر بنگلادش پیروز شد تا با ۱۶ امتیاز در صدر گروه E قرار بگیرد. قطر با ۵ برد و یک تساوی بهترین عملکرد را در بین ۴۰ تیم شرکت کننده داشته است.

از زمان شروع بازی‌های دور دوم مرحله مقدماتی در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی تا کنون ۲۸۶ گل به ثمر رسیده که ایران و کویت با ۱۷ گل گلزن‌ترین تیم‌ها بوده اند و پس از آن‌ها قطر و استرالیا (۱۶ گل) قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید، ایران که در ورزشگاه آزادی کامبوج را ۱۴ بر صفر شکست داد، بیشترین گل را در یک بازی به ثمر رسانده است. کریم انصاری فرد ۴ گل زد و سردار آزمون هت تریک کرد.

السومه برترین گلزن

عمر السومه ماشین گلزنی سوریه در حال حاضر با ۷ گل زده در جدول گلزنان پیشتاز است. او برابر فیلیپین و مالدیو ۲ گل زد و مقابل گوام هت تریک کرد.

دوازده تیم قرار است به دور سوم مرحله مقدماتی راه پیدا کنند، جایی که ۸ تیم اول هر گروه و ۴ تیم برتر دوم برای کسب ۴ سهمیه مستقیم آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت خواهند کرد. 

برنامه کامل مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: 12770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha