حضور ایران در نشست آغازین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

معاون وزیر ارتباطات از حضور ایران در نشست آغازین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS Forum ۲۰۲۱) با موضوع کاهش شکاف دیجیتالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، ستار هاشمی در اینستاگرام نوشت: به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست آغازین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS Forum ۲۰۲۱) با موضوع کاهش شکاف دیجیتالی که به صورت مجازی برگزار شد شرکت و سخنرانی کردم.

وی گفت: این نشست با حضور دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، وزرای ارتباطات کشورهای مختلف، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و مقامات عالی‌رتبه کشورها با محوریت بررسی سیاست‌ها، راهکارها و انتقال تجربیات بین‌المللی به منظور کاهش شکاف دیجیتالی برگزار شد.

هاشمی ادامه داد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شود و فرصت‌های متنوعی را در حوزه‌های اقتصادی، آموزش، کسب و کار، و امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است. از این رو دولت‌ها از طریق کمک به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به مردم، نقش مهمی در جهت کاهش شکاف و نابرابری دیجیتالی ایفا می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز گام‌های مهمی در جهت کاهش نابرابری دیجیتالی در کشور برداشته است، که برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل است:

- برقراری پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم در تمامی شهرهای ایران و شروع توسعه فناوری نسل پنج در کشور

- اتصال بیش از ۹۵ درصد روستاها به شبکه سراسری موبایل و اینترنت پهن باند

- دو برابر شدن ضریب نفوذ اینترنت پهن باند موبایل در چهار سال گذشته و افزایش تعداد کاربران به بیش از ۷۷ میلیون نفر

- افزایش ۱۷ رتبه‌ای کشور در شاخص توسعه دولت الکترونیک در چهار سال گذشته

- اقدامات متنوع در راستای حمایت از آموزش مجازی و برقراری عدالت آموزشی، نظیر طرح شبکه هوشمند مدارس، رایگان سازی تعرفه وب‌سایت‌های آموزشی دانشگاهی و مدارس و ارائه بسته‌های حمایتی به اساتید، دانشجویان و معلمان.

۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 12746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha