نحوه شست و شوی مو در فضا! + ویدیو

‌کارن نیبرگ، مهندس مکانیک فضانورد ناسا، با ضبط و انتشار ویدئویی، نحوه شست و شوی موهای خود در فضا را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفر به فضا، قدم گذاشتن به کهکشان‌ها با هر وسیله عجیب و غریب فضایی و تجربه دنیایی خارج از جو زمین با تمام حقایق کشف نشده‌اش احتمالا جزو رویاهای بسیاری از مردم در رده سنی‌های مختلف است که تاکنون تعداد محدودی قادر به انجام آن شده‌اند.

در این سفرهای پر رمز و راز که تفاوت‌های زیادی با زندگی عادی بر روی زمین دارند فضانوردان دنیای متفاوت دیگری را تجربه کرده و با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند که احتمالا خیلی از ما از آن‌ها بی خبریم. ‌به همین منظور کارن نیبرگ، مهندس مکانیک فضانورد ناسا به تازگی ویدئویی جالب از نحوه شست و شوی مو در فضا را ضبط و منتشر کرده تا بخش کوچکی از این شرایط دشوار هرچند جذاب را به مردم نشان دهد.

او در این ویدئو چندین بار تأکید می‌کند که میزان آب در اختیارشان در فضا بسیار اندک است، کارن ابتدا پوست سر خود را با چند قطره آب گرم مرطوب می‌کند و بعد با استفاده از شامپوی بدون نیاز به آبکشی و به کمک شانه، موهای خود را به شکل متفاوتی در ایستگاه بین المللی فضا می‌شوید.

نکته قابل توجه این ویدئو آنجاست که کارن ذکر می‌کند قطرات آب پخش شده در هوا حین شستشو، توسط دستگاه‌های تهویه مخصوص، فیلتر شده و به آب آشامیدنی برای فضانوردان تبدیل می‌شود.

این ویدئوی جذاب را در ادامه مشاهده کنید:

۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 12744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha