وان پلاس از محصولات ۲۰۲۱ خود رونمایی کرد

سرانجام رویداد ۲۳ مارس وان پلاس پس از مدت‌ها شب گذشته برگزار شد و محصولات جدید بسیاری نیز رونمایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت وان پلاس شب گذشته ۲۳ مارس رویداد بزرگ برنامه ریزی شده خود را برای معرفی سری OnePlus ۹ حدود ساعت ۱۸ عصر به وقت ایران برگزار کرد، این گوشی‌ها اولین محصولات از همکاری این شرکت با  ​​Hasselblad سازنده دوربین‌های حرفه‌ای است. این شرکت همچنین از اولین ساعت هوشمند خود نیز رونمایی کرد. ساعاتی پس از برگزاری این رویداد، پیش فروش محصولات جدید وان پلاس در سایت رسمی این شرکت آغاز شد.

سه تلفن هوشمند جدید

سری OnePlus ۹ دارای سه عضو خواهد بود، وانیل، Pro و یک نسخه ارزان قیمت R که هر سه آن‌ها  در رویداد شب گذشته رونمایی شدند. گوشی‌های OnePlus ۹ و ۹ Pro ستاره تبلیغاتی این شرکت بودند که اطلاعات بسیاری درباره آن‌ها منتشر شده بود.

همکاری وان پلاس با شرکت Hasselblad 

وان پلاس و هاسلبلاد توافقنامه سه سال همکاری امضا کردند و ۱۵۰ میلیون دلار بودجه تحقیق و توسعه برای توسعه سیستم‌های بهتر دوربین موبایل را متعهد شدند. سری OnePlus ۹ دارای یک سیستم کالیبراسیون رنگ طبیعی است که توسط سازنده افسانه‌ای دوربین ساخته شده است. حالت Pro در تلفن‌ها از پردازش تصویر توسعه یافته توسط Hasselblad برخوردار است و می‌تواند تصاویر RAW ۱۲ بیتی را تولید کند.

سخت افزار دوربین‌ها سونی است. هر دو گوشی OnePlus ۹ از یک سنسور تصویر ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX۷۸۹ برای دوربین اصلی با دیجیتال همپوشانی HDR و فوکوس خودکار همه جهته استفاده می‌کنند. امکان ضبط فیلم‌های ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را نیز خواهند داشت. دوربین فوق عریض دارای ماژول ۵۰MP IMX۷۶۶ است که پشت لنزهای عریض و فوق العاده عریض در Oppo Find X۳ Pro قرار دارد. وان پلاس تصمیم گرفته تا از لنز پریسکوپ برای این نسل دوری کند. مدل Pro از یک لنز تله فوتو استاندارد با بزرگنمایی ۳ برابر برخوردار خواهد بود.

در ادامه تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی را مشاهده می‌کنید:

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

نمایشگر LTPO با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​۱-۱۲۰ هرتز

وان پلاس یکی از متقاضیان اولیه پنل‌های LTPO است و صفحه نمایش AMOLED در وان پلاس ۹ پرو می‌تواند سرعت تازه سازی خود را از ۱ هرتز به ۱۲۰ هرتز تنظیم کند. این یک صفحه ۱۴۴۰p + خمیده با پشتیبانی از رنگ ۱۰ بیتی خواهد بود که قبلاً یک علامت + عالی از DisplayMate دریافت کرده است.

به دلیل میزان نمونه برداری از لمس بالا، تاخیر لمسی پنل نیز بسیار کم است. اطلاعات غیر رسمی به صفحه نمایش منحنی ۶.۷۸ اینچی با وضوح ۱۴۴۰p + اشاره دارد. Always On Display با کاهش دما تا ۱ هرتز، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. در مورد OnePlus ۹، هنوز اطلاعات رسمی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که شاهد یک پنل ۶.۵۵ "۱۰۸۰p + با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز باشیم.

شارژ سریع سیمی و بی سیم به روز شده

وان پلاس ۹ پرو از شارژ سیمی ۶۵ وات پشتیبانی خواهد کرد که می‌تواند باتری را در عرض ۲۹ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد پر کند. این شرکت همچنین یک شارژر بی سیم ۵۰ وات جدید راه اندازی خواهد کرد که می‌تواند در ۴۳ دقیقه همان کار را انجام دهد. OnePlus ۹ بسیار محدودتر است و فقط از شارژ بی سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. با این وجود، این اولین تلفنی است که شارژ بی سیم را ارائه می‌دهد، بنابراین همچنان یک پیشرفت است. انرژی هر دو گوشی باید با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت تامین شود.

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

تراشه Snapdragon ۸۸۸ در حال اجرای OxygenOS

هر دو گوشی ممتاز وان پلاس ۹ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و جفت رم LPDDR۵ بهره‌مند خواهند شد. مدل Pro از فناوری جدید OnePlus Cool Play بهره می‌برد که نوید می‌دهد ۸۸۸ دو درجه خنک‌تر از تراشه درون Galaxy S۲۱ Ultra باشد. برخی از تغییرات نرم افزاری در چین اتفاق خواهد افتاد. تلفن‌ها از Oppo's ColorOS استفاده می‌کنند که جایگزین HydrogenOS است. این واحدهای جهانی، همچنان OxygenOS را اجرا می‌کنند و با Android ۱۱ عرضه می‌شوند.

رنگ‌های جدید و متنوع

دو رنگ بنفش و نقره‌ای به طور رسمی نشان داده شد. مدل وانیل به ترتیب برای OnePlus ۹ و ۹ Pro عرضه می‌شود، اطلاعاتی درباره چند رنگ دیگر نیز وجود دارد، رنگ مشکی برای OnePlus ۹ و Pro، به علاوه آبی برای مدل وانیل.

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

گارانتی دو ساله

این شرکت قول ۲ سال گارانتی برای OnePlus ۹ را داده است. این موضوع احتمالاً تاثیری در مناطقی مانند اتحادیه اروپا نخواهد داشت که از قبل این مورد را برای محصولات جدید الزامی کرده، اما همچنان برای میلیون‌ها کاربر خبر خوبی است.

گوشی OnePlus ۹R مناسب برای گیمرها

آخرین گوشی معرفی شده در این رویداد OnePlus ۹R بود که در کنار دو گوشی دیگر رونمایی شد. این گوشی با قیمت کمتری به بازار می آید و از دو مدل قبلی ضعیف‌تر است. این دستگاه درجه یک بر بازی‌های موبایل متمرکز است. به همین منظور، این شرکت دکمه‌های اضافی شانه را برای تلفن تعبیه کرده و گفته می‌شود که این مدل یک تلفن ۵G خواهد بود، اما مشخص نیست که برتری آن  نسبت به سری Nord چیست. گفته شده که OnePlus ۹E به اسنپدراگون ۷۹۰ مجهز خواهد شد، با این حال، مطمئن نیستیم که ۹E همان تلفن ۹R است.

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

در ادامه OnePlus Watch به صحنه می‌آید

این شرکت از اولین ساعت هوشمند خود که پیش بینی می‌شود OnePlus Watch نام دارد نیز در این رویداد رونمایی خواهد کرد. بدنه آن مدور است و سیستم عامل Google’s Wear را اجرا نمی‌کند. در عوض نرم افزاری اختصاصی دراد، شاید یک نسخه جذاب از نرم افزار OnePlus Band باشد.

طبق شایعات، قطر این ساعت ۴۶ میلی متر است و در نسخه‌های استاندارد و LTE در دسترس خواهد بود. این گجت پوشیدنی با ۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، توانایی پخش موسیقی را نیز دارد. انتظار می‌رود این ساعت علاوه بر سنسور ضربان قلب استاندارد، دارای یک سنسور اکسیژن خون SpO۲ نیز باشد. با نسخه اختصاصی Warp Charge، ساعت فقط در عرض ۲۰ دقیقه یک هفته بدون نیاز به شارژ کار می‌کند. این ساعت در دو رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه خواهد شد. 

یک روز تا رونمایی OnePlus 9 اطلاعات این گوشی فاش شد

قیمت محصولات جدید وان پلاس

قیمت پایه وان پلاس ۹ برابربا ۶۹۹ یورو و قیمت مدل قوی‌تر ۷۹۹ یورو است. قیمت وان پلاس ۹ پرو از ۸۹۹ یورو آغاز شده و در قوی‌ترین مدل و کارایی به ۹۹۹ یورو می‌رسد. وان پلاس ۹R در بازارهای غربی عرضه نمی‌شود و صرفا مخصوص بازارهای آسیایی مثل هند است. این گوشی در هند قیمت پایه ۳۹۹۹۹ روپیه (۵۵۱ دلار) دارد. قیمت ساعت هوشمند جدید وان پلاس نیز ۱۵۹ دلار است. این محصولات در حال حاضر در سایت این شرکت پیش فروش می ‌شوند.

۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 12742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha